به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، سید اصغر سادات حسینی ضمن تبیین مبانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: ما در آموزش و پرورش به دنبال غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هستیم نه پرکردن اوقات فراغت، ضرورت دارد عناصر اضطراب آور را از روند برگزاری برنامه های اوقات فراغت حذف و رویکرد آرامش بخشی را جایگزین کنیم.
وی افزود: باید محیطی سرشار از آرامش برای متربی فراهم کنیم تا زمینه بروز استعدادهای دانش آموزان فراهم شود ضمن این که به تکریم متربی هم باید توجه شود، در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم تا در نهایت، آرامش و اثربخشی لازم برای دانش آموزان رقم بخورد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: عوامل محیطی برای آرامش از نظر قرآن، خانه انسان و محیط های وحدت هستند نه کثرت، مانند کوه، جنگل و.. برگزاری اردوهای دانش آموزی، همچنین ذکر و یاد خدا از جمله ذکر بصری و لسانی و یاد خدا سبب ایجاد آرامش می شود.
سادات حسینی بیان کرد: در زمینه غنی سازی اوقات فراغت ما باید شاخص سازی داشته باشیم، تکیه گاه ها را کنار بزنیم تا دانش آموز روی پای خودش بایستد، شایسته است برای اردو دانش آموز خودش غذا درست کند، فرهنگ در صف ایستادن، کمک کردن، ایستادگی و...را بیاموزد ضمن این که توصیه می کنم کتاب "من از چیزی نمی ترسیدم" از شهید قاسم سلیمانی را هم برای مطالعه در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
وی تاکید کرد: این که دانش آموزباید خوب ببیند، خوب بشنود و خوب تفکر کند از دستاوردهای اردوهاست، باید برای تفکر، بصیرت افزایی و تمرین کار جمعی فرصت سازی کنیم تا همه فعالیت ها با شاداب سازی و ارتقای روحیه نشاط همراه باشد و طبق فرموده رهبری فرصتی هم برای پرداختن به امور انقلابی شود.