Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

آموزش وپرورش استان آماده یاری رساندن به گروه های جهادی است

شناسه مطلب: 13452
زمان انتشار: يكشنبه 05 تیر 1401 ساعت 08:55

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: آموزش وپرورش استان قم با تمام امکانات وظرفیت ها آماده یاری رساندن به گروه های جهادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با حضور در سالن اجتماعات بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) در جمع اعضای هیئت زوارالزهرا(س) با بیان اینکه گروه های جهادی نقش بسیار مهمی را در رشد و توسعه همه جانبه کشوربر عهده دارند گفت : باید تلاش کنیم با مداخله به موقع از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه و رشد و گسترش مشکلات جلو گیری نمائیم.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم با اشاره به اهمیت سند راهبردی و مهم تحول بنیادین در اموزش و پرورش گفت : هیئت بزرگ زوار الزهرا مصداق عینی و عملیاتی تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که آن را می توان به عنوان الگو به سایر بخش های تعلیم و تربیت تعمیم و توسعه داد.

وی با اشاره به نقش آسیب های اجتماعی در جامعه و بخصوص خانواده ها به آسییب کم فرزندی در خانواده ها پرداخت و گفت: فرزند آوری نه تنها مشکلات خانواده ها را افزایش نمی دهد بلکه موجبات خیروبرکت نیز می شود تا آنجا که خداوند متعال نیز بر همین موضوع تاکید دارد و همین امر سلامت روحی و روانی و معنویت والدین را نیز تضمین می کند.

رحیمی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که پدران و مادران عزیز در بزرگسالی و پیری باید از کمک و مصاحبت فرزندان خویش و نعمت همراهی این عزیزان بهره مند شوند که این مهم البته اگر با داشتن فرزندانی بیشترهمراه گردد زندگی پدر و مادر را شیرین تر و شاداب تر خواهد نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شکیل خانواده و فرزندآوری، یکی از جنبه ‌های مهم زندگی افراد به شمار می‌ آید تصریح کرد :فرزند در خانواده ایرانی دارای اهمیت فوق ‌العاده‌ ای است و در نگاهی کلان، فرزند باعث زینت و آبروی خانواده و موجب تشخّص و هویت خانواده می‌ شود و از دیگر سو، وجود فرزند یا فرزندان، زمینه ‌ای برای تداوم زندگی مشترک زوجین و سپری ستبر در برابر فروپاشی خانواده به شمار می ‌آید.

وی با تبیین وظایف گروه های جهادی بویژه نقش بانوان در این گروه ها به منظور توصیه به فرزندآوری و تبیین برکات آن در زندگی از نگاه اسلام در خانواده ها و بویژه بانوان ایران بزرگ اسلامی گفت :باید خانواده ها و زوج های کشورمان بدانند که وجود فرزندان در خانواده بر ساحت ‌های مختلف زندگی بویژه مشکلات و ناهمواری ‌ها، سلامت جسمی و شادکامی والدین، استحکام بنیان خانواده، ارتقای شخصیت انسانی و درجات معنوی پدر و مادراثرگذار خواهد بود لذا همگان موظف به تبیین این موضوعات در قالب گروه های جهادی برای خانواده ها خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود به نقش تربیتی پدر و مادر نیز اشاره کرد و گفت : شایسته است در تربیت نسل های افتخار آفرین و متعهد و بصیر به خوبی بکوشیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنیم.

 

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد