به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام نادر رنجبر امروز در گردهمایی کمیته های استانی همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: موضوع تربیت در همه جوامع بشری از اهمیت والایی برخوردار است.
مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: منطق و هدف آموزش و پرورش در جوامع مختلف بشری با هر رویکرد و آرمانی تربیت انسان شایسته است و تلاش می کند که برای آینده جامعه خودش انسان های شایسته را تربیت کند.
حجتالاسلام رنجبر عنوان کرد: در نظام اسلامی نیز حاصل تربیت و آموزش کودک و دانش آموزانی که چندین سال از سرمایه عمرشان که در اختیار آموزش وپرورش هستند این است که انسان های مومن، متفکر و.. تربیت کند.
این استاد حوزه افزود: بی شک تربیت چنین عناصری نیازمند همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه و نهاد روحانیت است و قطعا رسیدن به چنین هدفی از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است، زیرا بیشتر فعالیت های آموزشی معطوف به این است که بتوانند دانش آموز را در بعد علمی تربیت کند، لذا با توجه به اهمیت حیات روحی انسان، حوزه علمیه را در کنار آموزش و پرورش قرار دهد.
عضو کمیته همکاریهای استان کردستان اظهار کرد: در بحث کرونا که به نوعی جامعه را به معنای واقعی به چالش کشانده بوده، این حوزه ها و مدارس علمیه بودند که احساس وظیفه کردند و وارد میدان مبارزه با این بیماری خطرناک شدند و طلاب در این مسیر کمک های شایانی به بخش بهداشت و درمان داشتند.
حجت الاسلام عنوان کرد: از همه کسانی که به خوبی در تلاش هستند که حوزه های علمیه تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد، تقدیر می کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که یک روحانی می تواند در محیط های آموزشی انجام دهد، ایجاد نشاط می باشد و نیز تلاش در رفع آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان از دیگر کارهایی است که روحانیون می توانند در مدارس داشته باشند.
حجتالاسلام رنجبر اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز یکی دیگر از خروجی های مثبت حضور روحانیون در مدارس است.
مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: مدارس امین خوشبختانه این زمینه را تا حد زیادی فراهم کرده اند و دولت فعلی هم بر این مهم تاکید دارد که این می تواند بسیار تحول آفرین باشد.