Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس ستاد همکاریها در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش قم:

دانش آموز تراز انقلاب تربیت شود/ تاکید بر رشد علمی دانش آموزان

شناسه مطلب: 13130
زمان انتشار: سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت 10:09

مدیرحوزه‌های علمیه گفت: در لابه لای برنامه های ارزشی و ارزشمند، نباید نسبت به مسائل علمی و دانشی دانش آموزان غافل شد. وقتی رشد علمی و دانشی در بین قشر دانش آموز نهادینه شود، تولید علم و رسیدن به قله های دانشی در طول مسیر سهل تر خواهد شد و تاکنون تنها کسی که از این جریان حمایت واقعی داشته است، شخص مقام معظم رهبری بوده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت‌الله علیرضا اعرافی، شامگاه دوشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر خطاب با مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اظهارکرد: خرسند هستیم که فردی برخواسته از متن آموزش و پرورش، آشنا به اسناد بالادستی، سندتحول بنیادین و دغدغه مند مسئولیت سنگین آموزش و پرورش استان قم را بر عهده گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انتظار داریم آموزش و پرورش استان قم با همان شاخص های سندتحول بنیادین و اسناد بالادستی رشد کرده و الگو و نمونه از سند تحول در کشور ارائه دهد.

مدیرحوزه‌های علمیه، ادامه داد: در تربیت نیروهای توانمند برای آینده نظام اسلامی شما به عنوان آموزش و پرورش و ما به عنوان حوزه‌های علمیه مسئول هستیم و این تعامل و همکاری که یکی از محورهای ۳۷ گانه مشترک میان این دو نهاد انقلابی و دینی باید به صورت دقیق، وسیع و برنامه ریزی شده در استان قم در تمام شاخص ها پیاده سازی شده و به عنوان یک نمونه و الگو در کشور ارائه شود.

وی، بیان کرد: با توجه به جایگاه بین‌المللی و ویژه ای که شهرقم دارد، می بایست تمام دستگاه‌ها و نهادهای علمی و فرهنگی نگاهی ملی و فراملی داشته باشند و نسبت به زیرساخت های علمی، فرهنگی و سخت افزاری خود نگاهی بین‌المللی داشته باشند.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش  موضوع «معلم و مدیر» را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای اینکه دانش آموز تراز انقلاب داشته باشیم، ابتدا باید سطح آگاهی و دانشی معلمان و بویژه مدیران مدارس مان را نسبت به مسائل متعدد ارتقا دهیم، چراکه مدیری که دغدغه مند و توانمند باشد و برای آن سرمایه گذاری شود، نتایج ارزشمندی به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اظهارکرد: امروز هیچ نهاد و سازمانی طلبکار آموزش و پرورش نیست و برعکس  نهاد ها  و سازمانها  را در راستای حمایت از آموزش و پرورش، بدهکار این نهاد انقلابی و مهم کرده ایم و حتی در شورای عالی آموزش و پرورش هم به تصویب رسیده است که بعد از دو سه سال از سازمان ها و نهادها سوال می کنیم، برای آموزش و پرورش چه خدمتی کرده اید چه کمکی داشته اید؟

وی تصریح کرد: در بین نهادها و سازمان های کشور، نهادی به بلندی و اهمیت نهاد آموزش و پرورش نیست و اگر این نهاد تقویت شود، بسیاری از دغدعه‌های امروز و فردای جامعه مرتفع خواهد شد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: یکی دیگر از طرح های موفق میان حوزه و آموزش و پرورش، مدارس طرح امین و حضور طلاب مبلغ در مدارس است. برای اینکه این طرح هم توسعه و تعمیق داده شود، باید ابتکار به خرج داد. خیلی از سازمان ها و نهادهای حوزوی دارای نیروهای خلاق و خوش فکر هستند می توان با برنامه ریزی بخشی از ساعت فعالیت آنان را در مدارس اختصاص داد و یا ساماندهی ۷۰۰ گروه جهادی که در ایام و مناسبت های مختلف شکل گرفتند، در بین این گروه ها کسانیکه هستند مطابق با برنامه ها اهداف مدارس طرح امین می توانند خدمات خوبی را در مدارس اجرا کنند.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش  به موضوع «هنر و ادبیات فارسی» اشاره کرد و افزود: اگر هنر و ادبیات دینی و اصیل خودمان در بین دانش آموزان و مدارس تقویت و احیا شود بسیاری از ناهنجاری ها برطرف خواهد شد و توجه به «معماری ایرانی اسلامی» در ساخت و سازهای مدارس می تواند اثر مثبتی در ذهن دانش آموزان بگذارد، کما اینکه در گذشته وقتی وارد مدرسه فیضه یا سایر مدارس قدیمی حوزه شدیم، ابهت و ساختار آن ما را بیشتر جذب کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بُعد علمی را مورد توجه قرار داد و گفت: در لابه لای برنامه های ارزشی و ارزشمند، نباید نسبت از مسائل علمی و دانشی دانش آموزان غافل شد. وقتی رشد علمی و دانشی در بین قشر دانش آموز نهادینه شود، تولید علم و رسیدن به قله های دانشی در طول مسیر سهل تر خواهد شد و تاکنون تنها کسی که از این جریان حمایت واقعی داشته است، شخص مقام معظم رهبری بوده اند.

مدیر حوزه های علمیه، توجه به دانش آموزان غیرایرانی، آشنایی دانش آموزان با حوزه های علمیه، تاریخ قم و پیشینه شهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: سعی کنید دانش آموزان را حتی برای یکبار هم شده با محصولات و دستاوردهای حوزه علمیه آشنا کنید و نسبت به عدالت تحصیلی در سراسر استان و مناطق کمتر برخوردار به نحو احسنت علمیاتی سازید.

آیت الله اعرافی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و برنامه های مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قم، آمادگی کامل حوزه علمیه را در پیشبرد اهداف و برنامه های مشترک اعلام کرد.



مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است