Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ حوزه‌ تاکید کرد:

الگوی ما برای تعامل با سازمان‌ها، همکاری با آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 13110
زمان انتشار: يكشنبه 10 بهمن 1400 ساعت 08:35

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: بنای مدیریت حوزه بر تعامل و تفاهم حداکثری با همه سازمان‌ها و نهادهای نظام می‌باشد که الگوی آن همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملأ نوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در نشستی که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به نوع رابطه حوزه با سایر سازمان‌ها، گفت: در حال حاضر ارتباط حوزه و سایر سازمان‌ها در نقطه مطلوب قرار ندارد؛ زیرا اگر همه سازمان‌های فرهنگی و غیر فرهنگی با هم ارتباط کامل و پیوسته‌ای داشته باشند آثار و برکات بسیار فراوان‌تری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته و در حال انجام برای ارتباط هرچه بیشتر حوزه و سازمان‌ها، افزود: سازمان‌های مد نظر شامل دو قسمت می‌باشد که برخی سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی است و کارشان تبلیغ دین است، طی سال‌های گذشته و در حدود ۲۰ سال پیش، در مجموعه‌های فرهنگی ارتباطات بسیار ضعیف بود؛ اما مدتی است، مسئله هماهنگی و همکاری سازمان‌های تبلیغی آغاز شده و به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شوراهای بسیار کارساز که طی سال‌های گذشته شکل گرفته شورای همت است که علامت اختصاری هماهنگی مراکز تبلیغی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملأ نوری، بیان داشت: دسته دوم سازمان‌ها که شامل مراکزی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها می‌باشد که ما باید به آنها خدمات تبلیغی بدهیم.

وی تصریح کرد: بنای مدیریت حوزه بر تعامل حداکثری با همه سازمان‌ها و نهادها است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، مسئول انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با مجموعه مختلف می‌باشد؛ بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد تفاهم نامه‌ها امضا شده است از جمله تفاهم نامه با آموزش و پرورش است.

وی در ادامه بحث گفت: تفاهم نامه‌ای بین مدیریت حوزه و آموزش و پرورش که از سال‌های قبل انجام گرفته که باعث تشکیل ستادی با عنوان ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شده است؛ این ستاد کارهای اجرایی را جهت همکاری بین این دو سازمان بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملأ نوری، ادامه داد: حوزه و آموزش و پرورش طی برنامه ۵ ساله و در ۳۷ محور با یکدیگر برنامه‌ها و فعالیت‌هایی داشته‌اند از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح امین اشاره کرد.

وی عنوان داشت: نوع نگاه حوزه در تعامل با سازمان‌ها تعامل و تفاهم حداکثری است؛ حوزه در عصر حاضر یک مرکز علمی پاسخگو بوده و نه حوزه طلبکار.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: برای پاسخگو بودن باید در همه عرصه‌هایی که به حوزه مرتبط است تفاهم صورت گرفته و کار انجام شود.

وی با اشاره به عدم ارائه گزارش جامع و کامل از فعالیت‌های حوزه در کشور خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی این ماجرا طرز نگاه در درون خود حوزویان است؛ طلبه حوزه با اخلاص به انجام فعالیت پرداخته و قصد نمایش ندارد و بیان نمی‌کند؛ در نتیجه حتی اگر مدیریت حوزه از طلاب گزارشی از عملکردشان بخواهد آنها از ترس اینکه ریا شود، علاقه مند به ارائه چنین گزارشی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملأ نوری با اشاره به پایین بودن نسبت بودجه حوزه به سایر سازمان‌ها و هجمه دروغین رسانه‌ها در این باره تأکید کرد: بزرگان و علمای حوزه معتقدند که تبلیغ باید مردمی باشد؛ زیرا اگر تبلیغ مردمی نباشد مبلغ نیز مردمی نخواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: در برخی کشورها که حکومت لائیک است، مبلغین دینی حقوق‌های بسیار خوبی از طرف حکومت دریافت می‌کنند؛ در نتیجه این مبلغین فقط همراه حاکمیت هستند، در این کشورها قیامی توسط مبلغین دینی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: برای مردمی بودن تبلیغ، باید از طرف مردم تأمین شود؛ وقف یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند تبلیغ را تأمین کند و از قدیم نیز تعبیه شده است.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد