Print
Zoom In
Zoom Out

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

مشارکت فرهنگیان، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت در ترمیم و به‌روزآوری سندتحول بنیادین

شناسه مطلب: 12988
زمان انتشار: جمعه 03 دی 1400 ساعت 15:49

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی از سه رویکرد تکمیلی و آینده‌نگرانه، اصلاحی و اجرایی برای بازنگری و ترمیم سند تحول استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

مجید رعنایی با اشاره به ماده واحده ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین اظهار کرد: در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعنایی افزود: در رویکرد اصلاحی، برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و در رویکرد اجرایی زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم رعایت اصول ترمیم و بازنگری سند، گفت: از جمله این اصول انطباق با مبانی نظری سند، مبتنی بر تجربیات زیسته و اجرایی، توجه به تغییرات و تحولات محیطی، توجه به تقویت هماهنگی و سازگاری درونی و بیرونی مفاد سند، توجه توأمان به آرمان و واقعیت، شاخص پذیر بودن، استفاده از مشارکت نخبگان، فرهنگیان، صاحب نظران و کارشناسان، پژوهش محوری است.

وی تصریح کرد: برای این کار سه پژوهش «مرور سیستماتیک نقدها، مسائل، مشکلات و موانع اجرائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «بررسی توفیقات مدرسه ای ایران در اجرای ایده ها و برنامه های تحولی» و «مطالعه تطبیقی اجرای برنامه های تحولی آموزش و پرورش در کشورهای دیگر» از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده بود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که شورای عالی برای ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین از همه دیدگاه ها و پیشنهادهای کارشناسی و تخصصی استفاده می کند، گفت: غیر از پژوهش های مورد اشاره، در دو مرحله فراخوان عمومی و همچنین هفت جلسه در این خصوص برگزار شد. از طرفی به تمام معاونت‌ها و سازمان های حوزه ستادی و استان ها هم اعلام کردیم که چالش های شما برای اجرایی کردن سند چیست؟ و پیشنهاد شما برای روزآمدی سند چیست؟

رعنایی با تأکید بر مشارکت فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران در این امر مهم، گفت: برای ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، نیاز به استفاده از نظرات، تجربیات و پیشنهادهای صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگیان، پژوهشگران و کارشناسان خبره داریم.

وی گفت: در همین راستا، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می کند، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی:  www.sce.ir  و پست الکترونیکی (ایمیل)  ravabet.sce@medu.ir ارسال کنند



در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی

تصاویر/ آیین معرفی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان