Print
Zoom In
Zoom Out

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

مشارکت فرهنگیان، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت در ترمیم و به‌روزآوری سندتحول بنیادین

شناسه مطلب: 12988
زمان انتشار: جمعه 03 دی 1400 ساعت 15:49

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی از سه رویکرد تکمیلی و آینده‌نگرانه، اصلاحی و اجرایی برای بازنگری و ترمیم سند تحول استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

مجید رعنایی با اشاره به ماده واحده ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین اظهار کرد: در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعنایی افزود: در رویکرد اصلاحی، برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و در رویکرد اجرایی زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به لزوم رعایت اصول ترمیم و بازنگری سند، گفت: از جمله این اصول انطباق با مبانی نظری سند، مبتنی بر تجربیات زیسته و اجرایی، توجه به تغییرات و تحولات محیطی، توجه به تقویت هماهنگی و سازگاری درونی و بیرونی مفاد سند، توجه توأمان به آرمان و واقعیت، شاخص پذیر بودن، استفاده از مشارکت نخبگان، فرهنگیان، صاحب نظران و کارشناسان، پژوهش محوری است.

وی تصریح کرد: برای این کار سه پژوهش «مرور سیستماتیک نقدها، مسائل، مشکلات و موانع اجرائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «بررسی توفیقات مدرسه ای ایران در اجرای ایده ها و برنامه های تحولی» و «مطالعه تطبیقی اجرای برنامه های تحولی آموزش و پرورش در کشورهای دیگر» از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده بود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که شورای عالی برای ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین از همه دیدگاه ها و پیشنهادهای کارشناسی و تخصصی استفاده می کند، گفت: غیر از پژوهش های مورد اشاره، در دو مرحله فراخوان عمومی و همچنین هفت جلسه در این خصوص برگزار شد. از طرفی به تمام معاونت‌ها و سازمان های حوزه ستادی و استان ها هم اعلام کردیم که چالش های شما برای اجرایی کردن سند چیست؟ و پیشنهاد شما برای روزآمدی سند چیست؟

رعنایی با تأکید بر مشارکت فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران در این امر مهم، گفت: برای ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، نیاز به استفاده از نظرات، تجربیات و پیشنهادهای صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگیان، پژوهشگران و کارشناسان خبره داریم.

وی گفت: در همین راستا، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می کند، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی:  www.sce.ir  و پست الکترونیکی (ایمیل)  ravabet.sce@medu.ir ارسال کنند



با حضور مسئولان حوزه و اموزش و پرورش

همایش طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در اهواز برگزارشد + تصاویر

به همت سازمان تبلیغات اسلامی

رویداد استانی «مدار»  با هدف تربیت دانش آموز در یدان مبارزه مازندران برگزار شد

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است