Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر حوزه های علمیه؛

در همکاری با آموزش و پرورش 40برنامه مشترک در حال انجام است

شناسه مطلب: 12662
زمان انتشار: سه شنبه 09 شهریور 1400 ساعت 08:37

مدیر حوزه های علمیه کشور و رئیس ستاد همکاریها گفت: در تفاهم همکاری های حوزه و آموزش و پرورش 40 برنامه مشترک و ارزشمند بین این دو نهاد در حال انجام و یا پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرعامل و اعضای مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری با اشاره به ظرفیت های همکاری حوزه های علمیه با دستگاهها و نهادهای مختلف نظام اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر دهها تفاهم نامه همکاری را با مشترک را با نهادها و سازمان های مختلف کشور به امضا رسانیده ایم، اما تفاهم نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش از قوت و برنامه ریزی بیشتری برخوردار است چرا که اراده هر دو نهاد بر همکاری بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای حوزه، ۲۰ سند راهبردی تهیه کردیم که شامل سند چشم انداز حوزه، منشور راهنما و ۱۸ طرح نظامات جامع بود که در واقع یک بسته جامع شکل گرفت که به شکل سلسله وار در حال تهیه است که شامل ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح راهبردی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: یکی از محصولات و دستاوردهای چندساله اخیر حوزه علمیه، طرح آمایش و  طراحی و اجرای درختواره رشته های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش است که با همکاری و مشارکت ۶۰۰ استاد به سرانجام رسیده است.

وی ارتباط حوزه با بدنه نظام و نهادهای مرتبط با آن را امری مهم دانست و تاکید کرد: در این زمینه برنامه های مهمی آغاز شده و طرح آمایش برای این منظور راه اندازی شد، در این طرح کارویژه های روحانیت شناسایی شد و بیش از ۵۰ نهادی که باید محصول حوزه را به کار بگیرند، شناسایی و نشانه گذاری شده است.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: ما در طرح آمایش  حداقل ۵۰ تفاهم نامه و اقدام مشترک را شناسایی کنیم و این باب وسیع، باید استمرار پیدا کند، به طور مثال در الگوی آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسید.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: در حوزه آموزش، درختواره دانشی یک کار بزرگ بود، این درختواره یک نگاه کلان به قلمرو حوزه بود، ما وقتی سخن از درختواره رشته ها به میان می آوریم بدین معنا نیست که از فردا اجرایی می شود، نکته مهم این است که افق های دانشی حوزه تصویر شده و برای نخستین بار متن و قلب حوزه به تمام رسالت هایش توجه کرده است.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد