Print
Zoom In
Zoom Out

همکاری حوزه و آموزش و پرورش دارای ساختار و رویکردی راهبردی است

شناسه مطلب: 12615
زمان انتشار: شنبه 02 مرداد 1400 ساعت 19:31

مدیر حوزه های علمیه گفت: تعامل و همکاری حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش دارای ساختار، راهبردی و دارای رویکردی کلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار جمعی از مدیران سازمان بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی صورت پذیرفت در سخنانی اظهارداشت: اگر بخواهیم کار و فعالیتی، اثربخش و دارای توفیقاتی باشد باید ابتدا از ساختار، برخوردار باشد و از یک رویکرد راهبردی کلان بهره ببرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حوزه علمیه دهها تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و نهادهای مختلف کشور دارد، تصریح کرد: اگر بررسی در خصوص تفاهم نامه های منعقد شده صورت بگیرد، خواهیم دید هیچ یک از تفاهم نامه های همکاری مانند تفاهم نامه همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش دارای غنای کافی نیست و امروز شاهد بیش از یک دهه همکاری و تعامل این دو نهاد بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: علت این تعامل و همکاری سازنده چند عامل مهم است که به برخی از مهمترین آن اشاره می کنم؛ «وجود دغدغه در طرفین»، «تشکیل کارگروه های تخصصی»، «روشن بودن اهداف و برنامه ها»، «رسیدن به اهداف و برنامه های مشترک و تلاش برای تقویت و اجرای آن»، «برخورداری از یک ساختار نظام مند»، «تببین سیاست های کلی نظام و تطبیق برنامه های مشترک با آن»، «حرکت بر اساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت»، «توجه کامل به اسناد بالادستی»، «برخورداری از برش های 5 ساله مشترک» بخشی از مشترکات و لوازم مهم این همکاری است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا برگزاری نشست های مشترک فصلی با حضور مدیران ارشد و معاونین هر دو مجموعه، برگزاری سالانه نشست مشترک، برگزاری نشست های کارشناسی و کارگروه های هشت گانه مصوب از جمله برنامه هایی بود که تا پیش از شیوع کرونا به صورت حضوری و در این ایام به صورت مجازی درحال پیگیری و انجام است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: تفاهم نامه ای که دغدغه مند باشد و طرفین پای کار باشند نه تنها بیش از یک دهه بلکه دهها سال برقرار بوده و توسعه کمیّ و کیفی پیدا خواهد کرد، کما اینکه این همکاری دارای دبیرخانه ای مستقل با برخورداری از نیروهای متخصص و متعهد از سوی حوزه و آموزش و پرورش در حال پیگیری و انجام امور هستند بطوریکه کمیته های همکاری در 700 نقطه کشور به ریاست امامان جمعه هر استان، شهر و منطقه در حال فعالیت است و این می تواند یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.



نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده تبیین کرد:

پرورش فرد واجتماع هدف غایی سندهای تحول حوزه و آموزش و پرورش است.

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است