Print
Zoom In
Zoom Out

به مناسبت هفته پژوهش

چهارده ویژگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 12182
زمان انتشار: شنبه 22 آذر 1399 ساعت 16:42

حجت الاسلام حسین درودی به مناسبت هفته پژوهش در یادداشت کوتاهی چهارده ویژگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را با الهام از قرآن و عترت احصا نموده است.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش یادداشت این محقق و پژوهشگر عرصه تعلیم و تربیت را منتشرمی کند.  

تفکر- تعقل و تفقه در قرآن کریم، مثلث کلید واژگان مقدمات صعود انسان برای عرش نشینی  را به گونه ایی متذکر می شود که  این مهم بدون رنج شیرین پژوهش و زحمت صفا بخش تحقیق ،میسور نمی گردد، از همین رو اندیشمندان متعهد پیچ و خم های این طریق ترقی بخش را بر خود همواره نموده و ثمرات سعادت بخش آن نجات جامعه بشری از زندگی تک ساحتی بوده است، تاایران سرفراز اسلامی در مقابل دشمنی های بی رحمانه کفر را  اقتدار و استواری  بخشند و بدون شک رسیدن به قله های موفقیت علم را مدیون تحقیقات و پژوهش های مومنانه شهیدان سر افرازی  چون فخری زاده ها می هستیم.

پژوهش کم نظیر سند تحول:

یکی از پژوهش های به سامان رسیده  پروژه فراگیر و محققانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که همواره  مورد مطالبه مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی واقع گردیده است،به منظور تبیین و تشریح این سند قیم ویژگی های پژوهشی آنرا برای مترصدان عرصه علم و ادب و متقاضیان حیات پاک انسانی و تقرب به خالق هستی در زیر فهرست می کنیم.

1- زیر بنای قرآنی 2- مشابه سازی با زندگی انسان کامل 3- بهره گیری از تجربیات متراکم بشری 4- مشارکت جمعی بیش از هزار نفر 5- ویرایش دوازدهگانه 6- رعایت تفاوت های جنسی و جنسیتی خصوصا زنان با استناد به زندگی نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها 7- استفاده از فرآیند از صف به ستاد در مقابل پژوهش ستاد محور 8- قرینه سازی نظر و عمل با توجه به ارزش های انقلاب اسلامی 9- دو بعدی بودن ساحت های ششگانه آن در مقابل مکاتب مادی 10- اعتماد به نظرات فلیسوفان و عرفای اسلامی 11- عنصر استکبار ستیزی و مولفه های ضد استعماری و استبدادی 12- رعایت حقوق اقلیت های مذهبی 13- پاسداشت آثار گذشتگان 14- مشاهده پذیری آن با توجه به وصیت نامه معمار کبیر انقلاب اسلامی ، شهدا و بیانیه گام دوم و نیز افتخار آفرینی دانش آموزان کشور در صحنه های بین المللی علم و اخلاق و رقابت های ورزشی 



نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!