Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله درّی نجف آبادی:

حوزه و آموزش و پرورش باورهای نسل جوان و نوجوان را تقویت کنند

شناسه مطلب: 12106
زمان انتشار: يكشنبه 18 آبان 1399 ساعت 15:34

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: حوزه و آموزش و پرورش هر دو دغدغه تربیت نسلی متعهد، اخلاقی و تراز انقلاب را دارند، بنابراین باید در این عرصه تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست مشترک و مجازی کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان مرکزی با مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها اظهار کرد: جایگاه، عظمت و بزرگی آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، روحانیون، مربیان و معلمان نقش آفرین بر کسی پوشیده نیست لذا باید هر دو نهاد علمی و انقلابی از ظرفیت های یکدیگر بهره مند شوند.

وی افزود: بنیادی ترین، مؤثرترین و راهبردی ترین هدفی که این دو نهاد انقلابی می توانند داشته باشند تربیت انسان هایی کارآمد، باکفایت، باکمالات اخلاقی و معرفتی بر اساس آموزه های اسلام و انقلاب است.

رئیس کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: این دو نهاد مقدس هرچه بتوانند با برنامه ریزی عمیق، دقیق، کاربردی، منسجم و محتوای عمیق اعتقادی و دینی باورهای نسل جوان و نوجوان را تقویت کنند، به همان اندازه آینده نظام و انقلاب را بیمه و نسلی تراز آموزه ها و الگوهای انقلاب اسلامی تربیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی هدف و معیار آموزه های دینی و معرفتی شد، نسل پیش رو را همانند مطهری ها، بهشتی ها، رجایی ها ، باهنرها، چمران ها و قاسم سلیمانی ها را تربیت می کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل و ارتباط مستمر خانواده ها با مدارس تأکید کرد و افزود: هر چقدر ارتباط میان اولیا و مربیان تقویت شود و این دو کانون محوری تعامل داشته باشند ، شخصیت فرزندان با معیار و الگوهای منسجم تری رشد و نمو خواهد کرد.

امام جمعه اراک گفت:شیوع ویروس منحوس کرونا نشان داد نمی تواند موجب فراموشی علم آموزی و تعلیم و تربیت باشد ، لذا به کارگیری فضای مجازی این ظرفیت را تقویت کرد و علی رغم فضای مخربی که فضای مجازی دارد این تهدید را به فرصت مبدل ساختیم که امیدواریم به زودی شاهد بهبود شرایط باشیم.

وی ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه را کاربردی دانست و تصریح کرد: همکاری بین این دو مرکز به واسطه داشتن اهداف مشترکی همچون تربیت جامعه باید با جدیت پیگیری شود و این امر مهم برعهده اساتید و معلمان مدارس است. فعالان این مجموعه‌ها در نظر داشته باشند که تربیت انسان‌هایی با درایت، باکفایت، باایمان و متعهد افرادی همچون سردار شهید سلیمانی را سرلوحه قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ضرورت پرهیز از تجملات و تشریفات در همکاری‌ها را متذکر شد و گفت: لباسی که هریک از ما برتن داریم اعم از پزشکی، سربازی، روحانیت و ... فرع است و مهم لباس اعتقادی، دینی و مسئولیت‌پذیری است که اگر همه به وظایف خود عمل کنیم قطعاً جامعه‌ای رو به جلو خواهیم داشت و در همه عرصه‌ها بیش از پیش خواهیم درخشید. هنر این است همه در جهت بازدهی واقعی برای انقلاب گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تربیت انسان‌های دارای صفات پسندیده را هدف مشترک حوزه و آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بلندمدت باید در دستور کار قرار گیرد. رسوایی امریکا، جنایات اسرائیل، آل‌سعود و داعش و ... بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امتیاز ما در تربیت نیروهای مؤمن و پیرو خط اهل‌بیت(ع) و قرآن است.

وی اضافه کرد: فعالان در دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها باید دارای ویژگی اعتقادی، باورپذیری و عملی باشند، این عناصر در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. همچنین از ارتباط با خانواده به ویژه در سنین کودکی نباید غفلت کرد. دقت شود مطالب بیان شده در خصوص مباحث دینی و مذهبی همسو در مدارس و خانواده انجام شود. برنامه‌های تلفیقی بین خانواده و دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان لحاظ شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فعالیت و اثرگذاری فضای مجازی در حوزه آموزش، بیان کرد: به دانش‌آموزان کمک شود تا از فضای مجازی درست بهره‌مند شوند. با استفاده از روش‌هایی متناسب با ذائقه نوجوانان آنان را از فضای مجازی مخرب دور و در مسیر اهل‌بیت(ع) و قرآن هدایت کنید. دانش‌آموزان باید اطلاعات کافی در خصوص فضای مجازی داشته باشند تا در دوران جوانی از هرگونه آسیب در امان باشند. امیدست در کشور زمینه‌ای فراهم شود تا همه از فضای مجازی، اینترانت و شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده کنند و در این بخش معلمان نقش بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: تفکیک دروس درسی از یکدیگر معنایی ندارد، بین معلمان از لحاظ تربیتی تفکیکی وجود ندارد، معلمان مربیان تربیتی نیز هستند و بالعکس. تفکیک معلمان به صلاح نیست، جایی لازم باشد این تفکیک صورت خواهد گرفت، اما اساس کار آموزش بر تعلیم و تربیت است و دبیران این امر را در نحوه آموزش خود در نظر گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان رسالت بزرگ اعتقادی و اخلاقی حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صداوسیما را تریت نسلی هدفمند، متعهد، متخصص، خداباور و خودباور دانست و بیان کرد: باید برای رسیدن به اهداف تعریف شده از تمامی توان خود استفاده کرده تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 انتهای پیام



پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد