Print
Zoom In
Zoom Out

سند تحول در فضای مجازی (1)

نقش تربیت حقیقی در تحقق حیات طیبه

شناسه مطلب: 11936
زمان انتشار: شنبه 28 تیر 1399 ساعت 09:52

تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تشرح  سند تحول بنیادین برای جامعه فرهنگی، دبیر خانه ستاد همکاریها سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فضای مجازی را منتشر می کند. 

حجت الاسلام حسین درودی از روحانیون فرهنگی و نیز استاد تدریس دوره های آموزشی مبانی سند تحول بنیادین به منظور آشنایی معلمان و فرهنگیان با این سند راهبردی سلسله مباحث  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از طریق فضای مجازی تدریس و برای علاقمندان به اشتراک میگذارد. 

وی در یکی از جلسات مجازی این دوره در تشریح و تبیین  صفحه ۱۲۸ الی ۱۳۶ سند با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ و شما [طیِ راهِ مستقیم را] نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد. 

حجت الاسلام درودی بیان داشت ؛خداوندی که پروردگار و پرورش دهنده جهانیان است چون وجود و خیر محض و جمال و کمال حقیقی است بنا بر این به غیر خیر و جمال و کمال محض اراده نمی کند.

وی با اشاره به تعریف تربیت با طرح این سئوال که؛تربیت حقیقی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ گفت؛تربیت حقیقی به تربیتی می گویند که متصل، متحد،مستمر،ملموس وعام باشد وتربیت غیرواقعی نیزعبارت است ازمنقطع،متفرق،موقتی،خیالی و خاص.

حجت الاسلام درودی افزود؛این مهم در نظام احسن تعلیم و تربیت انکار ناشدنی است که تربیت حقیقی جهت وقوع به مقدمات و مراتب و بستر متناسب و متناسخ خودش دارد و ما در آموزش و پرورش درپی تحولی هستیم که بستر و آغوش تربیت حقیقی شود.

 معاون اموراستانهای دبیر خانه ستاد همکاریها  خاطر نشان ساخت ؛تا این فاصله عمیق در دستگاه معظم تعلیم و تربیت  طی نگردد حیات طیبه پدید نمی آید زیرا تربیت حقیقی در مدارس و کتب درسی و متون آموزشی و مربی و متربی باید در تابلوی اتحاد و استمرار جمالی و کمالی پروردگار عالمیان به نمایش گذارده شود

وی حلم گفت؛ درتربیت حقیقی،صبوری ،مسؤولیت پذیری و هم چنین عشق به وطن و شجاعت در مقابل بیگانگان و مهر و محبت ورزی در میان دانش آموزان باید قابل مقایسه با خشونت های کلامی ، فیزیکی و  بیگانه مداری و بزهکاری نباشد

حجت الاسلام درودی یادآورشد؛مطلوب حیات طیبه و حیات معقول به ما دستور می‌دهد  اگر بخواهیم دربرپایی تمدن بزرگ اسلامی و هم چنین حرکت مناسب برای حضوردر حکومت مهدوی دانش آموزان تراز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌ های انقلاب اسلامی در اختیار داشته بایم باید نیروی انسانی مورد نیاز را بر همین مبنا تربیت و تدارک ببینیم. 



استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

به همت سازمان تبلیغات اسلامی

رویداد استانی «مدار»  با هدف تربیت دانش آموز در یدان مبارزه مازندران برگزار شد

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تفاهم نامه های ستاد همکاریها از آغاز تاکنون

به مناسبت آغازامامت حضرت ولیعصر(عج)

درمحضرغایب حاضر/ ازهمه خبرهاى شما آگاهيم!

موشن گرافی نماز / قسمت اول ؛بیمه واقعی

دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند؛

چهل و ششمین دوره تربیت مربی کودک و نوجوان

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

استاندار سمنان در ششمین اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت ارتباط با خدا و اقامه نماز/ حسرت یک نماز پس از ۴۰ سال

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه سمنان 

آموزش و پرورش کلید نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی در جامعه است