به گزارش مرکز اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها،حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، در جلسه کارگروه بهرهگیری از ظرفیّتهای حوزه علمیّه در آموزش و پرورش، که با حضور نمایندگانی از نهادهای مختلف حوزوی و در محل سالن جلسات دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم برگزار شد؛ اظهار داشت: بحث توانمند سازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش یکی از مهمترین برنامه های راهبردی و اجرایی شده دبیرخانه ستاد همکاریها میباشد و باید ساز و کار ویژه ای فراهم شود تا روحانیون و طلابی که انگیزه لازم برای ورود به بحث همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش دارند، تسلط کافی بر متون آموزش و پرورش نیز پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: در مرکز مدیریت حوزههای علمیّه خواهران، مدت هاست که روی بحث سبک زندگی اسلامی کارهای علمی و ارزشمندی صورت گرفته و از این رو طلابی که می خواهند در مباحث مرتبط با دانش آموزان مشارکت داشته باشند، می توانند از این دستاوردهای علمی استفاده کنند تا شاهد اثرگذاری بیشتر آنان در سطح مدارس آموزش و پرورش باشیم.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیّه خواهران سراسر کشور، اضافه کرد: به نظر بنده باید به اقتضای ورود هر روحانی و طلبه ای به مدارس آموزش و پرورش، رشته های تحصیلی را در درون خود حوزه های علمیه ایجاد کنیم تا طلاب و روحانیون مستقر ما در مدارس آموزش و پرورش، با تسلط بیشتری کار خود را دنبال کرده و به کمترین مشکل برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان با انتقاد از برخی رفتارها در خصوص همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، گفت: گاهی این مسئله به ذهن انسان می رسد که بحث همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از سوی برخی افراد، در حد شعار باقی مانده است؛ چرا که در طول سال های اخیر، بعضاً شاهد بودیم که شخص مدیر حوزه علمیّه، وزیر آموزش و پرورش و یا معاون وزیر دستوری را صادر می کنند تا از ظرفیّت های حوزه های علمیّه استفاده شود، اما کار به مرحله اجرا و عمل که می رسد، کاری صورت نمی گیرد که امیدواریم دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.