Print
Zoom In
Zoom Out

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه کمیته همکاریهای خراسان رضوی

ستاد همکاریها در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند/ سند تحول بنیادین میثاق نامه وزارت آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 11321
زمان انتشار: چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 09:20

با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، کمیته همکاریهای حوزه خراسان رضوی تشکیل و تفاهم نامه برنامه های یکساله ستاد همکاریها ابلاغ گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت؛ طبق آسیب شناسی های صورت گرفته آموزش و پرورش از دو عارضه بزرگ رنج می برد، یکی اینکه اکثر برنامه ها معلول محور است و حتما باید ساختار محور شود و دیگری اینکه اکثر برنامه ها موقتی و زودگذر است که باید طولانی مدت و پایدار باشد.

وی افزود؛در دستگاه تعلیم و تربیت تصمیمات و برنامه ها باید ساختاری، حکمت محورانه و با نگاه تمام ساحتی و نه متمرکز به آموزش صرف باشد و در این بین باید تلاش شود از راه حل های پایدار و بلند مدت استفاده گردد، البته پس از انقلاب اسلامی گام های خوبی در این زمینه ها برداشته شده اما کافی نیست و باید تحول و توسعه یابد.

حسینی در ادامه بزرگترین مشکل آموزش و پرورش را از لحاظ محتوایی، آموزش محور بودن آن دانست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش انواع پژوهش ها را انجام می دهیم و داده های فراوانی تولید می کنیم اما داده کاوی و تحلیل درستی انجام نمی شود و قطعا با یک رویکرد پژوهانه می توان به نتایج خوب رسید.

*ستاد همکاریها در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند

وی اظهار کرد: برای گرفتن تصمیمات اصولی و دراز مدت باید از ظرفیت تمام جامعه استفاده کنیم وستادهمکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یکی از پایگاه هایی است که می تواند در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند تا بتوانیم تصمیمات ساختارمحورانه و بهتری بگیریم.

حسینی گفت: ما در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیمات را به بسته های دانش تبدیل کنیم و آن ها را در نظام تصمیم گیری وارد نماییم تا نتایج بهتری حاصل شود.

*ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای حوزه علمیه این همکاری ها را گسترش خواهیم داد و اقداماتی همچون ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا، گسترش پژوهش های مشترک، و مشارکت در تالیف کتب درسی آموزش و پرورش ، جذب بیشتر روحانیون در آزمون استخدامی ماده ۲۸، سهمیه بیشتر از نظام وظیفه برای جذب  روحانیون مشمو ل، توسعه کمی و کیفی رشته های معارف اسلامی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کشور دارای قریب به هشت هزار مدرس آموزش خانواده است که تعداد زیادی از این مدرسین، روحانیون و طلاب هستند که به خوبی می توان از ظرفیت آن ها در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد. 

حسینی در پایان افزود: حضور روحانیون و طلاب در مدارس به عنوان ائمه جماعت برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع تر در جهت پرداخت حق القدم این عزیزان اقدام نماییم.

در ابتدای این جلسه قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جایگاه های حوزه های علمیه در بین مردم و جامعه جایگاه رفیع و بلندی است و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تربیتی حوزه می تواند برای پیشبرد اهداف متعالی آموزش و پرورش تاثیرگذار باشد.

*سند تحول بنیادین میثاق نامه وزارت آموزش و پرورش 

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان رضوی افزود: میثاق نامه اصلی وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که باید با استفاده از آموزه های دینی و تعالیم قرآنی و اسلامی دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه برساند و این موضوع یک فصل مشترک و درهم آمیختگی را بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه ایجاد می کند و به همین دلیل باید در جهت تعمیق و توسعه همکاری های دوجانبه این دو نهاد انسان ساز گام های بزرگ تر و اساسی تری برداشته شود.

خدابنده تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی حوزه های علمیه، تولید محتوای علمی توسط حوزه های علمیه، استفاده از اندیشه های حوزه های علمیه در مسائل گوناگون آموزش و پرورش و نیز حضور طلاب و روحانیون در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، آشنا کردن دانش آموزان با احکام شرعی و پاسخ گویی به شبهات دینی آن ها از جمله اقدامات مفیدی است که باید توسعه و تقویت شود.



با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

طرح حضور ویژه فرهنگیان در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند برگزار شد

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین