Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛

فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش خوب و قابل توجه است

شناسه مطلب: 11216
زمان انتشار: شنبه 04 خرداد 1398 ساعت 14:30

ستاد همکاریها/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: بحمدلله طی سالهای اخیر فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش رو به رشد بوده و البته باید از شیوه هایی بهره بردکه ایجاد دل زدگی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در حاشیه بازدید از غرفه آموزش و پرورش در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن اظهارداشت:هرچقدر معلم از نظر شخصیتی، فکری و رفتاری قرآنی‌تر باشد؛ یک انتقال طبیعی از نظر معارفی و سبک زندگی و آداب و اخلاق رخ خواهد داد.

وی به اهمیت فعالیت جوانان در جامعه اشاره کرد و از مسئولان خواست تا به جوانان اعتماد کنند و به آن ها میدان دهند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری استقبال مردم از نمایشگاه قرآن را قابل ملاحظه ارزیابی و از حضور خانواده ها و نوجوانان در نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. او در بازدید از غرفه آموزش و پرورش به کمبود فضای غرفه اشاره کرد و افزود: تقارن زمان نمایشگاه با ایام امتحانات، حضور دانش‌آموزان را اندکی کمرنگ‌تر کرده است؛ اما به طورکلی ارائه‌های آموزش و پرورش خوب و قابل توجه می باشد و کیفیت لازم را داراست.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگیان و معلمان باید بیش از این وارد عالم قرآن شوند، افزود: ملاک، آن ارتباطی است که بین دانش آموز و معلم رخ می‌دهد. هرچقدر معلم از نظر شخصیتی، فکری و رفتاری قرآنی‌تر باشد؛ یک انتقال طبیعی از نظر معارفی و سبک زندگی و آداب و اخلاق رخ خواهد داد. در واقع با این آرمان اندکی فاصله داریم؛ اما اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است. باید اقدامات در این بخش خیلی جدی تر دنبال شود. در گام بعدی کالبد مدرسه باید بیشتر به جاذبه های قرآنی آراسته شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: برنامه هایی که در مدارس ارائه می شود باید به گونه ای باشد که در درجه اول نسبت به قرآن کریم ایجاد دل‌زدگی نکند. گاهی ما مسائلی را در قالب قرآن بیان می‌کنیم؛ اما چون روش ارائه دروس و نمره‌گذاری به شکلی نامناسب است؛ نتیجه اش ممکن است خاطره نامناسبی از قرآن را در ذهن دانش‌آموز ایجاد کند. از این جهت می توان گفت دوره ابتدایی حساس‌ترین دوره آموزشی است؛ زیرا باید دقت زیادی شود که چه نوع ارتباطی بین قرآن و دانش‌آموز برقرار می‌شود و تصویر ذهنی دانش‌آموز نسبت به قرآن چیست. اگر این رابطه جذاب و شیرین برقرار شود و احساس خوبی در دانش آموز به وجود بیاورد این احساس خوب در ادامه زندگی کاملا ارتباط او را با قرآن کریم در ادامه زندگی تقویت می‌کند. این مجموعه‌ای از اقداماتی است که مسئولان در حوزه تعلیم و تربیت باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: رهبر جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم نقشه راه را ارائه داده اند و جوانان را در چله دوم مخاطب خودشان قرار داده اند. این نشان دهنده ظریفت فوق‌العاده ای است که در جامعه جوان داریم و میدان‌های گوناگونی پیش روی جامعه جوانان است. ضمن این که اعتماد و حسن ظن و حسن نظر رهبری کاملا مبتنی بر واقعیت‌هاست.

انتهای پیام /

تحقق برنامه های همکاریها (11)

توانمند سازی فرهنگیان یزد

تحقق برنامه های ستاد( 10)

نشست توانمندسازی مربیان امین استان کرمانشاه برگزار شد) + تصاویر

تحقق برنامه های همکاریها (9)

دوره توانمندسازی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی برگزار گردید

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

اسلام و ارزش‌های آن را با زبان ساده و شیرین به دانش‌آموزان بگویید

تحقق برنامه های همکاریها (8)

بازدید دانش آموزان از کتابخانه مجتهده "بانوامین"

بسیج در کلام امام خامنه ای

جملاتی ناب از رهبرمعظم انقلاب درباره بسیج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گفت وکو با مولف کتاب «مبلغ کودک، تبلیغ با نمک»

گزارشی از فعالیت مبلغین موسسه الزهرای قم در لرستان

تحقق برنامه های همکاریها (7)

فیلم / نگاهی به طرح ملی تعالی پیوند مدرسه، مسجد و منزل "سه میم"

 فیلم/ تحقق برنامه های همکاریها (6)

 آشنایی با مدارس وابسته به حوزه علمیه

تحقق برنامه های همکاریها (5)

نشست طرح پیوند مسجد ،مدرسه و منزل در پاکدشت

تحقق برنامه های همکاریها (4)

برگزاری دوره آموزشی مهارتی« راه نشان تربیت » در شهرستانهای تهران

تحقق برنامه های همکاریها (3)

اجرای آزمایشی طرح "سه میم" دربرخی مدارس 12 استان

با حضور مسئولین شهر سلماس؛

اولین همایش مدارس مجری طرح تربیتی امین شهرستان سلماس برگزار شد

با حضور طلاب و دانشجویان

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان در شهرستان های جنوب استان کرمان