Print
Zoom In
Zoom Out

همکارهادر آیینه دیگراعضای کمیته ها

نیم نگاهی به نقطه نظرات روحانیون استان بوشهر

شناسه مطلب: 10994
زمان انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت 13:14

درپی سفر مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به استان بوشهر جهت شرکت...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها درپی سفر مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به استان بوشهر جهت شرکت در گرد هم آیی اعضای کمیته هماریهای این استان و شهرستانها و مناطق تابعه، برخی از روحانیون و ائمه جمعه بوشهر نقطه نظرات خود را پیرامون نقاط قوت و ضعف عملکرد ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش بیان کردند.  

آنچه در پی می آید نقطه نظرات مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر ، امام جمعه دیر و امام جمعه برازجان پیرامون نحوه تعامل حوزه و آموزش و پرورش است.

*مشخص نبودن جایگاه روحانیون در مدارس

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی در مدارس آموزش و پرورش استان گفت؛ علاوه براین تعداد ۸۰ نفر از بانوان و  آقایان طلبه در مدارس امین آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند، اما مساله مهم در فعالیت این افراد مشخص نبودن جایگاه روحانیون در مدارس است.

حجت الاسلام رضا خدری افزود ؛همه این روحانیون در مدارس امین نوع 2 فعالیت می کنند که با مشکلاتی مواجه هستند، در گذشته یک مدرسه نوع یک در شهر خورموج فعال بود که به عنوان مدرسه پیش حوزوی شناخته شده بود و عملکرد آن به گونه ای بود که هم آموزش و پرورش و هم حوزه علمیه از آن راضی بودند.

*ظرفیت روحانیون بیش از این است

وی  با بیان اینکه زمینه فعالیت طلاب  در مدارس امین نوع یک برای فعالیت های فرهنگی و دینی بازتر است، اظهار داشت: فعالیت روحانیون در مدارس امین نوع 2 در حد نماز جماعت و حضور در دفتر است که شاید دانش آموزی برای مساله ای به آن مراجعه کند، هرچند در همین حد هم خوب است، اما ظرفیت روحانیون بیش از این است و می توانند موثرتر باشند.

*حق الزحمه ناچیزمبلغان

مدیر حوزه علمیه بوشهر به موضوع حق الزحمه مبلغان در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: دریافتی این مبلغان از حوزه علمیه است و مبالغی که آموزش و پرورش پرداخت می کند بسیار ناچیز است و کفاف حداقل های زندگی آنان را نمی کند و باید در سطح کشور نسبت به این مساله تدبیری شود.

*امام جمعه دیر؛ منتی بر آموزش و پرورش نداریم

حجت‌الاسلام سید علی حسینی گفت ؛: همه ما به دنبال تربیت انسان‌ها هستیم و یک موضوع و هدف را دنبال می کنیم بنا بر این حضوردرمدارس از وظایف وبرنامه های تبلیغی و منتی بر آموزش و پرورش نداریم.

امام جمعه اضافه کرد: تفاهم و همکاری و همراهی بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه و ائمه جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: همه با هدف واحد و انگیزه الهی به دنبال انجام وظیفه خطیر خود یعنی تربیت انسان‌های متعهد، متدین، مومن و بااخلاص، شجاع و مستقل باشیم و آینده کشور در دست اینها است و مقدرات کشور به دست اینها رقم می‌خورد.

*جنگ رسانه ای دشمن را جدی بگیریم 

رئیس کمیته همکاریهای دیر با بیان اینکه همه ما در مقابل جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن مسئول هستیم، افزود: از یک سو با فشار اقتصادی و از یک سو با فشار رسانه‌ای و تهاجم نرم دشمن برای ناامید کردن مردم روبرو هستیم و نسل جوان و دانش‌آموزان بیش از دیگران در معرض تهاجم است.

* تبلیغ و انذار در ذات روحانیت است

وی با اشاره به رویکرد روحانیت و امامان جمعه گفت؛ ذات روحانیت تبلیغ و انذار است و این مهم را در هر شرایطی با توجه به اقتضائات زمان و مکان انجام می دهد بر این اساس در همه دولت‌های منتخب از اول انقلاب تا کنون و حتی قبل ازآن که دوره خفقان بود و مزاحمت های  شدیدی کاری برای روحانیت بود حوزه و دانش آموختگان آن به وظیف خود عمل کرده و در این راه جانفشانی ها کرده اند  بنا بر این ما رویکرد خود را عوض نمی‌کنیم

 وی افزود؛ رویکرد ما برنامه فرهنگی است و با تغییر مدیران تغییر نخواهد کرد و  به دنبال هدف اصلی خود هستیم گرچه ناملایمات زیادی را دیده ایم اما  هیچ مشکلی نبوده است که از آن عبور نکرده باشیم.

امام جمعه دیر با اشاره به برکات حضور روحانیون در مدارس و ارتباط با دانش‌آموزان و معلمان، خاطرنشان کرد: این ارتباط مانع از اجرای برنامه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان می شود.

*نیازمند تجدید نظر در برخی قوانین

وی با بیان اینکه نیازمند تجدید نظر در برخی قوانین و آیین نامه ها هستیم گفت؛ مثلا رضایت ولی برای حضور دانش‌آموزان در همه فعالیت‌ها خوب است اما از طرفی باعث محدودیت‌هایی برای حضور دانش‌آموزان در برنامه‌ها یی چن حضور در کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، نماز جمعه و راهپیمایها می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور روحانیون در مدارس نباید تنها به وقت نماز محدود شود، اضافه کرد: شرایط اقتضا می کند، روحانیون به عنوان عضوی از مدرسه در مدارس مستقر شوند و بتوانند برنامه‌های پرورشی را انجام دهند.

*لزوم رفع مشکلات نمازخانه مدارس

حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان نیز اظهار داشت: حضور ائمه جمعه به صورت مستمر در مدارس انجام می‌شود و در طول سال به همه مدارس سر می‌زنیم.

امام جمعه برازجان یکی از مشکلات مبلغان برای حضور در مدارس را مشکل ایاب و ذهاب دانست و افزود: خواهران بیشترین مشکل را در این زمینه دارند و باید این مشکل رفع شودازطرفی هزینه مناسبی برای حضور مشاوران مذهبی در مدارس پرداخت نمی‌شود.  

حجت الاسلام مصلح با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی مشاوران ادامه داد: جدی گرفته نشدن کمیته فرهنگی آموزش و پرورش از دیگر مشکلات است.

*نقش تربیتی حوزه درآموزش خانواده‌ها راجدی بگیریم 

وی با اشاره به اینکه نقش حوزه در آموزش خانواده‌ها جدی گرفته نشده است، بیان کرد: عدم همکاری برخی از مدیران و معلمان با برنامه‌های فرهنگی، مشکل‌زا شده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه نمازخانه برخی از مدارس بسیار کوچک است و برخی نمازخانه‌ها تبدیل به کلاس شده است، گفت: برخی نمازخانه‌ها فرش ندارند و تجهیز نشده‌اند که باید برای تجهیز آن اقدام شود.

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم