Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش

دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت برای نسل جوان ایجاد کرده است

شناسه مطلب: 10991
زمان انتشار: سه شنبه 18 دی 1397 ساعت 15:42

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تربیتی در مدارس بر اساس مخاطب‌شناسی دقیق برگزار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان بوشهر ظهر امروزهیجدهم دی برگزارشد 

*لزوم مخاطب‌شناسی در برنامه‌های تبلیغی

مشاورعالی وزیر در این گرد هم آیی با بیان آیه ای از قرآن  اظهار داشت: در روش تربیت و بهترین روش در تبلیغ بشارت از رحمت الهی و انذار است که خداوند در قرآن کریم توسط پیامبر(ص) نسبت به آن توصیه فرموده اند، که با توجه به مخاطب کودک و نوجوان بخش بشارت باید بیشتر مورد تاکید باشد. بر این اساس روحانیون در کنار علم باید مهارت ارائه علم را هم داشته باشند که چه بخشی از علم را کجا ارائه کنند و چه مسائلی را بیان کنند،زیرا در تبلیغ و تولید محتوا  اقتضای مخاطب،‌ زمان، مکان و شرایط اجتماعی و سنی در روش جذب بسیار موثر است، مثلا وقتی وارد یک دبستان می شویم نباید منبری را که برای بزرگسالان اجرا می‌کنیم برای کودکان اجرا کنیم. 

*به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم، افزود: فصاحت و بلاغت از تکنیک های تبلیغ اثرگذار است ،این دو باید در کنار هم باشند، نباید بر موعظه مستقیم اصرار داشته باشیم  بلکه در صدد ارتباط و رفتاری تاثیرگذار باشیم و چراغ را روشن کنیم و راه را نشان دهیم.

*تصویرغیرواقعی دشمن از روحانیت

دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود؛اخلاق و رفتار خوب یک روحانی در تربیت دانش آموز بسیار موثر است، روحانی می تواند دانش آموز را درک کند و با آن ارتباط معنوی و عاطفی برقرار کند متاسفانه دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت در بین نسل جوان ایجاد کرده است و باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم به گونه ای  که پرهیزگاری را در ما ببینند تا دنبال ما بیایند و به حرف ما گوش کنند

*حضور ائمه جمعه را در کمیته ها غنیمت بشماریم 

حاجیان‌زاده ادامه داد: ظرفیت  کمیته‌های استانی و منطقه‌ای با ریاست نماینده ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستانها و مناطق شرایط ویژه‌ای است و ایجاد چنین هسته‌هایی را باید غنیمت بشماریم .

وی از کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه فرهنگی استان یاد کرد و گفت: آیین نامه این کمیته ها با تایید و امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسیده و  به استان ها ابلاغ شده است. درخواست ما این است  مسائل فرهنگی آموزش و پرورش در اولویت مسؤولان استان قرار گیرد چراکه  تربیت دانش آموزان یک مساله پایه است.

*پژوهش اولویت‌ کمیته های همکاری 

دبیر ستاد همکاریها با تاکید بر اینکه دراستان‌ها آموزش و پرورش باید در اولویت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی قرار بگیرد گفت: امیدواریم شاهد تلاش بیشتر و فعالیت گسترده‌تر این کمیته ها  باشیم.

وی اولویت‌های این کمیته همکاریها را  مسئله پژوهش دانست و با تاکید بر استفاده از اندیشه حوزه‌های علمیه و روحانیت و ظرفیت فرهنگیان، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها به خوبی شناسایی شود وبرای رفع آن برنامه ریزی و هم‌فکری انجام شود.

حاجیان‌زاده با تاکید بر لزوم مخاطب‌شناسی مناسب برای انجام فعالیت‌ها در حوزه تربیتی، اضافه کرد: باید بدانیم مخاطب ما چه گروهی است و چه برنامه‌ای برای آنها داشته باشیم ،همچنین ظرفیت و توان روحانیون نیز به خوبی شناسایی شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید ویژه مدیر حوزه‌های علمیه بر توسعه مدارس معارف، گفت: در کشور ۲۰۰ مدرسه معارف داریم و ظرفیت خوبی وجود دارد که باید این مدارس گسترش یابند.


ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند