به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه غرب پایههای اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده است، اظهارداشتند: غرب همواره به نام خدمت به بشریت پایههای اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده است.
معظم له افزودند: از زمانی که نام این اداره کل از معارف و فرهنگ به آموزشوپرورش تغییر نام داده در راستای تعالیم آیات قرانی و تعلیم و تربیت همراه شده است.
ایشان ادامه دادند: اگر مسئله تعلیم و تربیت از یکدیگر در آموزشوپرورش جدا شود فاجعهای غیرقابلجبران اتفاق میافتد، اگر دانشآموزی ازنظر رتبههای علمی قوی اما ازنظر اخلاقی ضعیف باشد مفید برای کشور نبوده و خسارتهایی را نیز به کشور و جامعه تحمیل میکند.
مرجع تقلید جهان تشیع بیان داشتند: آموزش در سطح خانوادههای دانشآموزان مسئله بسیار مهمی بوده که باید در آموزشوپرورش دنبال شود، کسب رتبه برتر کنکور بهتنهایی کافی نبوده و باید این افراد از برجستگیهای اخلاقی و تربیتی بالایی نیز برخوردار باشند.
ایشان با انتقاد از اصرار برخی خانواده برای کسب رتبههای برتر علمی بدون توجه به آموزههای اخلاقی تأکید کردند: اصرار بر کسب رتبههای برتر کنکور نباید سبب به حاشیه رفتن مباحث تربیتی و فرهنگی در آموزشوپرورش باشد، تزکیه و تربیت از مهمترین توصیههای خداوند متعال در قرآن کریم است.
وی با اشاره به آسیبهای جدید جامعه کنونی، اذعان داشتند: وجود فضاهای مجازی بیبندوبار، آسیبهای اجتماعی، آسیبهای سیاسی و فرهنگی ازجمله آسیبهای جدیدی بوده که در جامعه فعلی پیداشده و لازم است تا آموزشوپرورش آموزشهای لازم را در این زمینه به دانشآموزان ارائه دهند.
آیتالله مکارم شیرازی ادامه دادند: در دنیای کنونی سرعت انتقال مطالب بسیار زیاده بوده و در آن اطلاعات مطلوب و غیر مطلوب هر دو با یک سرعت و گستره به دانشآموزان منتقل میشود، نظام استکباری از طریق فاسد کردن جوانان و ضعیف کردن اخلاق و فرهنگ درصدد براندازی انقلاب اسلامی هستند، وجود آسیبهای اجتماعی راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به کشور است.
معظم له تصریح کردند: آموزشوپرورش باید دانشآموزان را با مراکز مذهبی آشنا کرده و مسیر حضور آنها را در این مراکز مهیا کند، آشنایی و انس دانشآموزان با مراکز مذهبی سبب بیمه شدن آنها در برابر بسیاری از آسیبهای بعدی میشود، دانشآموزان امانتهای جامعه بوده که در اختیار آموزشوپرورش گذاشتهشدهاند که این امانتها را بهسلامت به جامعه بازگردانده شوند، دوران نوجوانی مهمترین و تأثیرگذارترین زندگی یک فرد برای پایهریزی شخصیت آینده فرد است.
ایشان با اشاره به اثر اخلاق پسندیده در شکلگیری شخصیت نوجوانان ابراز کرد: بنده از خانواده روحانی نبودهام اما تأثیر رفتار مثبت معلم فیزیک در دوران مدرسه سبب سوق دادن شدن بنده به حوزههای علمیه شد، تاکنون بیش از 7 هزار طلبه در مدارس تحت اشراف تربیت و به جامعه معرفیشدهاند.
انتهای پیام /