Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار، خود را مرهون معلمان می‌دانند.

شناسه مطلب: 10581
زمان انتشار: يكشنبه 23 اردیبهشت 1397 ساعت 11:24

معلمان حداکثر تلاش خود را در انجام وظایف خود انجام دهند، زیرا شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار، جایگاه خود را مرهون معلمان و استادان خود می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ،آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان قم  که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته، موضوع تعلیم و تعلم است.

*خداوند خود را معلم معرفی می‌کند

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خود را به‌عنوان معلم معرفی می‌کند و این مطلب نشان‌دهنده اهمیت این سمت مقدس بوده و لازم است معلمان حداکثر تلاش خود را در انجام وظایف خود انجام دهند، زیرا شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار، جایگاه خود را مرهون  معلمان و استادان خود می‌دانند.

این مرجع تقلید با تأکید بر تأثیرگذاری بالای معلمان در دانش آموزان، گفت: روحیه و کلام معلم در دانش آموزان تأثیر گذاشته و طبق بیان بزرگان ما، کاری که انسان در کودکی انجام می‌دهد، همچون نقشی در سنگ باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود و بر همین اساس، بهترین زمان برای یادگیری، دوران کودکی است.

*آیه ای که پیامبر را پیر کرد 

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود؛  فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا  إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ؛پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! خاطرنشان کرد: پیامبر خدا همواره می‌فرمودند ؛ این آیه مرا پیر کرده است و محتوای این آیه در زمینهٔ لزوم استقامت پیامبر و اصحاب او در راه خداست و پیامبر اکرم(ص) بار مسئولیت موجود در این آیه را به‌خوبی درک کرده بودند.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی، هنگام شنیدن یک مطلب از گمراهی برخی از مردم، بسیار ناراحت شدند، چراکه درباره امر هدایت بسیار حساس بودند و گمراهی جامعه را در زمان زعامت و مرجعیت خود، بسیار آزاردهنده می‌دانستند.

وی تصریح کرد: ما محبان و ارادتمندان به حضرت ولیعصر‌(عج)، نباید طوری رفتار کنیم که خاطر ایشان مکدر شود.

*غم اصلی پیامبر خاتم(ص)  امت بود

آیت‌الله علوی‌گرگانی غم اصلی پیامبر خاتم(ص) را غم امت خود دانست و ادامه داد: نبوت، امامت و مرجعیت در مفهوم غم امت خلاصه می‌شود و این روحیه باید به معلمان و استادان سرایت کند.

وی ابراز کرد: معلمان باید در تربیت مشوقانه باشد و آموزه‌های دینی را به آن‌ها انتقال 

این مرجع تقلید نقش اولیا را در کمک به معلمان در تربیت کودکان مؤثر دانست و تأکید کرد: اولیا باید همواره به کودکان سفارش کنند که به آموزه‌های معلمان خود توجه کنند، چراکه اگر اولیا با معلمان همکاری کنند، طبیعتاً نتایج بهتری در روند تربیت کودکان و دانش آموزان حاصل می‌شود.




مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است