Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

رشد 115درصد روحانیون مستقر در مدارس در سال 96 / طراحی نهضت حفظ قرآن برای 10 میلیون دانش آموز

شناسه مطلب: 10542
زمان انتشار: شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 11:11

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از رشد 115 درصدی روحانیون در سطح مدارس نسبت به سالهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر علیرضا کاظمی که همراه وزیر آموزش و پرورش به دیدار با آیت الله مکارم شیرازی آمده بود، با ارائه گزارشی اظهارداشت: علاوه بر طرح های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در حال حاضر حدود 17 هزار مبلغ روحانی در سطح مدارس داشته ایم، طرح سرباز طلبه را برای اولین بار اتخاذ کرده ایم که پس از دوران آموزشی، طلاب به عنوان مربیان تربیتی به کار گرفته می شود که چنین طرحی تاکنون در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.

اجرای طرح های ستاد همکاری ها در راستای تعمیق باورهای دینی

وی با بیان اینکه در بیش از 3800 مدرسه روحانی مستقر از رشد 115 درصدی این مهم نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: طرح هایی که در ستاد همکاری ها وجود دارد در واقع در راستای تعمیق باورهای دینی است بطوریکه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یکی از ستادهای بسیار فعال در کشور می باشند که هر سال با مشارکت آیت الله اعرافی برنامه های خوبی دنبال می شود.

دکتر کاظمی در ادامه به فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در راستای تکمیل درس ملی می باشد که حجم بالایی از فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت

وی افزود: در سال جاری در گفتمان هایی که تولید کردیم بحث توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت را به عنوان اولویت های اول حوزه پرورشی و فرهنگی ارائه کرده و راهکارهایی را برای تحقق آن در نظر گرفتیم و همچنین برای کمک به تکمیل برنامه های درس ملی در دو قسمت برنامه ریزی کرده ایم که در بخش نخست تلاش شد استعدادهای برتر قرآنی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را شناسایی و بحث عترت نیز مسابقات قرآنی متعددی را در آموزش و پرورش برگزار کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با برگزاری چنین اولویت هایی زمینه رشد و شکوفایی آن ها را فراهم سازیم، در این خصوص 5 سطح را برنامه ریزی کرده ایم که شامل مدرسه، منطقه، استان، ملی و بین المللی می شود و تاکنون بیش از 7 میلیون دانش آموز در این بخش ها حضور پیدا کرده اند.

کاظمی بیان داشت: در توسعه و تعمیق آموزش قرآن، فرهنگ نماز و آشنایی با ائمه معصومین(ع) طرح هایی تدوین شده است که در این ارتباط 750 دارالقرآن را در مناطق مختلف کشور راه اندازی کرده ایم که امروز بیش از 3 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند.

راه اندازی سه هزار مدرسه تخصصی قرآن

وی اظهارداشت: راه اندازی سه هزار مدرسه تخصصی قرآن برای نقاطی که امکان راه اندازی دارالقرآن نبود، همچنین تولید محتوا متناسب با محیط های دانش آموزی که در این ارتباط 63 عنوان متناسب با سطح دانش آموزان تولید کرده ایم که تاکنون 6 میلیون نسخه چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از راه اندازی 572 هیئت مذهبی دانش آموزی در سطح کشور خبر داد و افزود: در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان مساله گفتمان های دینی و مهدویت را در مدارس برپا کرده ایم بطوریکه تاکنون 54 هزار جلسه گفتمان های دینی و 138 هزار گفتمان مهدویت را با استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی تشکیل داده ایم.

طراحی نهضت حفظ قرآن  برای 10 میلیون دانش آموز

کاظمی، شبکه یاوران امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از طرح های معاونت متبوع عنوان کرد و گفت: نهضت حفظ قرآن را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای 10 میلیون نفر حافظ طراحی کرده ایم که تاکنون 6 میلیون دانش آموز در این طرح شرکت کرده اند وامروز بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز حافظ یک جز، چند جز و حافظ کل قرآن کریم را تربیت کرده ایم.

وی به اهتمام جدی برای برگزاری جشن تکلیف در تمامی مدارس کشور حتی در میان عشایر تاکید کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت حداکثری حوزه های علمیه بهره مند شویم و در این مسیر قدردان ستاد همکاریها حوزه و آموزش و پرورش و شخصیت ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین ملکی هستیم.

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد