Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

یکی از مناسب ترین روش ها در مسیر آموزش، شوق آفرینی است

شناسه مطلب: 10301
زمان انتشار: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 22:06

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گفت: دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند و شواهد نشان می دهد که این نزاع ها و کشمکش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیر گذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، امروز در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، بر تأثیر کشمکش های سیاسی بر فعالیت های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در حوزه آموزش کمتر به روش ها پرداخته شده و محتوای آن بر مبانی دینی و قرآن و سنت مورد قبول همگان است. 

وی ادامه داد: اگر روش ها نتوانند محتوا را انتقال دهند به نتیجه نمی رسیم، اگر بخواهیم به نتایج مطلوب برسیم باید روش های انتقالی در قالب هنر باشد و این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه روش های آموزشی با روش های تربیتی متفاوت است، تصریح کرد:  حوزه های علمیه باید کمک کنند در خروجی های آموزش و پرورش انسان تراز اسلامی تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن این اهداف نیاز به علم های خاص با مهارت های ویژه است، تصریح کرد:  در همین راستا روش ها باید متناسب با ظرفیت ها و قابلیت ها مخاطب انتخاب شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر ارایه روش های مستقیم و غیر مستقیم آموزشی، تأکید کرد و گفت: یکی از مناسب ترین روش ها در مسیر آموزش، روش شوق آفرینی است که در این روش توجه مربی به نیازهای فکری متربی در رأس قرار دارد چرا که روش های تحمیلی سازنده نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی دیگر از روش های آموزشی موثر را روش رفق و مدارا دانست و اظهار کرد: در این روش آسان گیری و تسهیل امور آموزشی صورت می گیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش یک جزیره مجزا نیست به همین دلیل بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش باید ناظر به دستگاه های فرهنگی باشد چرا که رقبای این نهاد خوب عمل نمی کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دانش آموزان افزون بر حضور در مدرسه در مکان های دیگر جامعه هم حضور دارند که سبب انتقال فرهنگ عمومی می شود، گفت:  اگر عملکرد دیگر دستگاههای فرهنگی در بخش فرهنگ عمومی کار آمد نباشد تلاش آموزش و پرورش به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام تقوی گفت: دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند و شواهد نشان می دهد که این نزاع ها و کشمکش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیر گذار است.

انتهای پیام /



استاندار خراسان جنوبی

برای حضور روحانیون در مدارس برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

ظرفیت‌های حوزه باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین