Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

یکی از مناسب ترین روش ها در مسیر آموزش، شوق آفرینی است

شناسه مطلب: 10301
زمان انتشار: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 22:06

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گفت: دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند و شواهد نشان می دهد که این نزاع ها و کشمکش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیر گذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، امروز در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، بر تأثیر کشمکش های سیاسی بر فعالیت های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در حوزه آموزش کمتر به روش ها پرداخته شده و محتوای آن بر مبانی دینی و قرآن و سنت مورد قبول همگان است. 

وی ادامه داد: اگر روش ها نتوانند محتوا را انتقال دهند به نتیجه نمی رسیم، اگر بخواهیم به نتایج مطلوب برسیم باید روش های انتقالی در قالب هنر باشد و این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه روش های آموزشی با روش های تربیتی متفاوت است، تصریح کرد:  حوزه های علمیه باید کمک کنند در خروجی های آموزش و پرورش انسان تراز اسلامی تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن این اهداف نیاز به علم های خاص با مهارت های ویژه است، تصریح کرد:  در همین راستا روش ها باید متناسب با ظرفیت ها و قابلیت ها مخاطب انتخاب شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر ارایه روش های مستقیم و غیر مستقیم آموزشی، تأکید کرد و گفت: یکی از مناسب ترین روش ها در مسیر آموزش، روش شوق آفرینی است که در این روش توجه مربی به نیازهای فکری متربی در رأس قرار دارد چرا که روش های تحمیلی سازنده نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی دیگر از روش های آموزشی موثر را روش رفق و مدارا دانست و اظهار کرد: در این روش آسان گیری و تسهیل امور آموزشی صورت می گیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش یک جزیره مجزا نیست به همین دلیل بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش باید ناظر به دستگاه های فرهنگی باشد چرا که رقبای این نهاد خوب عمل نمی کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دانش آموزان افزون بر حضور در مدرسه در مکان های دیگر جامعه هم حضور دارند که سبب انتقال فرهنگ عمومی می شود، گفت:  اگر عملکرد دیگر دستگاههای فرهنگی در بخش فرهنگ عمومی کار آمد نباشد تلاش آموزش و پرورش به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام تقوی گفت: دعواهای جناحی و گروهی در زمان اوج به درون وزارتخانه ها راه پیدا می کنند و شواهد نشان می دهد که این نزاع ها و کشمکش های جناحی بر روند آموزش و پرورش تأثیر گذار است.

انتهای پیام /



وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است