Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی؛

هنوز مشکلات سه ضلع علمی حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش برطرف نشده است

شناسه مطلب: 10294
زمان انتشار: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 10:41

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه، دانشگاه و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش ارکان علمی کشور هستند که متاسفانه هنوز مشکلات آن مرتفع نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز30آبان  در آیین افتتاحیه یازدهمین نشست کمیته های ستادی و استانی همکاریها در مشهد مقدس با اشاره رشد ایران اسلامی در عرصه های مختلف و نیاز پاسخگویی به جامعه، تاکید کرد: حوزه علمیه ای انقلابی و بیدار است که هویت خود را در خدمت به جامعه لمس و حس کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت، ابراز کرد: امروز جبهه مقاومت در یک خط واحد ایستاده و روزگاری که سرنوشت کشورهای منطقه در کاخ سفید رقم می خورد، گذشته است.بنا براین می شود  بدون اتکا به قدرت ها، پیروز شد و امروز عزم و اراده جبهه مقاومت روز به روز افزایش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای عظیم و دامنه دار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی اظهارداشت:همه شاهدند  ایران اسلامی با وجود  تحریم ها گوناگون و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بیرونی و داخلی اما به لطف خداوند همچنان در شاخص های گوناگون دست تنها به رشد و پیشرفت های خیره کننده و تحولات شگرفی رسیده است.

ویژگی حوزه انقلابی 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به افزایش تعداد دانش آموز و معلم و زیرساخت ها اشاره و خاطر نشان کرد: اگر دستاوردها و پیشرفت ها را با استانداردهای درست انجام دهیم، در منطقه و جهان دارای ویژگی های برجسته ای هستیم.

آیت الله اعرافی در ادامه به حضور دانشگاه، آموزش و پرورش و نیز حوزه علمیه در میان مردم و جامعه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه ای انقلابی و بیدار است که هویت خود را در خدمت به جامعه لمس و حس کند.



وی، بالابردن تربیت دینی، لمس مشکلات جامعه و پاسخگویی به نیازها را از جمله رسالت های حوزه علمیه خواند و اظهار کرد: این امر در دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مدنظر می باشد و پاسخ ندادن به نیازهای واقعی و انتراعی و جدا بودن از جامعه نباید وجود داشته باشد.

هویت انقلاب باید در متن آموزش وجود داشته باشد 

مدیر حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و ابراز کرد: تحقق مهارت های لازم در دانش آمورش، دریافت سبک درست زندگی، احساس هویت انقلابی، ملی و اسلامی در نظام تعلیم و تربیت از ویژگی های سند تحول بنیادین است تا دانش آموز احساس بی نیازی از پیام های دیگر مکاتب و فرهنگ ها کند .

وی با بیان اینکه هویت انقلابی باید در متن آموزش وجود داشته باشد، زیرا دشمنان تا همه هویت ما را از ما نگیرند، کوتاه نمی آیند، افزود: در این رزم اگر کوتاه بیایم تا آخر باید عقب بنشینیم، ولی اگر بایستیم آنان عقب خواهند نشست،

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ، تعامل  فکر و فرهنگ با حفظ جایگاه ها و حریم ها با سه ضلع علمی تربیتی ،یعنی آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه را مهم خواند.

وی در ادامه به اهمیت حوزه تعلیم و تربیت اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین امر این است که در زیرساخت رشته ای خود تحولی ایجاد کنیم و سپس برای تربیت نیروی انسانی تطوراتی انجام شود.

حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک ضرورت آرمانی

مدیر حوزه های علمیه کشور به دو مقوله نظام پژوهشی متناسب با نیازهای جدید و نظام آموزش های مهارتی و کاربردی اشاره و اظهار کرد: در کنار حوزه متون و منابع که کارهایی باید انجام شود و گزینش و پذیرش حوزه های علمیه از جمله کارهایی است که می بایست مدنظر قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: انتظار است که تحرک بیشتری در این زمینه ها باشد و تعامل ها افزایش یابد و حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک ضرورت آرمانی ،هدفی و نه صنفی است.

انتهای پیام /

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد