به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی طی سخنانی در کمیته استانی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در استان زنجان از وجود ۱۱۰ مدرسه یک دانش آموزی در کشور خبر داد و افزود: هیچ نقطه کوری برای تعیلم و تربیت در کشور وجود ندارد.
وی اظهارداشت: ۱۱ سال از عمر همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش میگذرد و پس از سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان به حضور موثر این نهاد تعامل این دو دستگاه افزایش یافته است.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: برای استفاده از ظرفیتهای حوزهها باید سه منبع در نظر گرفت که منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایهگذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی از فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ روحانی در مدارس کشور خبر داد و افزود: به دنبال کارهای تکراری و موازی در مدارس نیستیم و برای انجام فعالیتهای نو و بدون پیشینه در مدارس تلاش می کنیم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به سهمیه ۵۰۰ نفری سرباز طلبه در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت:این ظرفیت بسیار مطلوب بوده و باید از آن استفاده شود و باید برای فعالیتهای تربیتی و فرهنگی به دنبال خلاقیت و نوآوری در مدارس بود.
وی در ادامه سند بنیادین را ملاک فعالیتهای آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این سند قانون اساسی این وزارتخانه محسوب میشود و همه در صدد رشد و تعالی آن هستیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تفاهمنامهها برای مشارکت طلبی و همکاری با آموزش و پرورش همین سند همکاری حوزههای علمیه و آموز ش و پرورش است، عنوان کرد: این دو دستگاه با داشتن جامعه هدف قابل توجه خود توانسته است همکاری مطلوبی با هم داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه با حضور اعضا برگزار شود، عنوان کرد: باید اعضا اقدام به مطالعه دستورالعملهای این کمیته داشته باشند تا موضوعات با همسویی بیشتری دنبال شود.
وی بر لزوم پیشبینی کارگروههای تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزههای علمی تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکشکاری شود.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیتهای حوزهها باید سه منبع در نظر گرفت، عنوان کرد: منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایهگذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی کمیتههای همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در استان زنجان را یکی از کمیتههای موفق در کشور خواند و گفت: امید است، با برگزاری این جلسات بهبود کیفیت آموزشها شتاب بیشتری گیرد.
وی بر لزوم پیشبینی کارگروههای تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزههای علمیه تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکشکاری شود و آموزش و پرورش در استان زنجان یکی از کمیتههای موفق در کشور است و باید بیشتر تقویت شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳ میلیون دانش آموز وفعالیت بیش از یک میلیون فرهنگی در سطح کشور خبر داد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی در جامعه است و تقویت ارزشهای دینی در این مجموعه خروجی خوبی را به دنبال دارد و با احتساب خانواده های دانش آموزان و شاغلین در آموزش و پرورش این جامعه ۴۰ میلیونی باید از دانش محوری به تربیت محوری گرایش پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: نماز یک تکلیف عمومی و همگانی است و باید دستگاههای فرهنگی برای تقویت فریضه نماز جدی باشند.