Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها مطرح کرد :

به دنبال کارهای موازی در آموزش و پرورش نیستیم /در صدد اجرای طرح های نو و انجام نشده هستیم

شناسه مطلب: 10268
زمان انتشار: چهارشنبه 03 آبان 1396 ساعت 13:45

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها گفت: 2 هزار و 700 روحانی در مدارس کشور فعالیت دارند و امید است این عدد ارتقا پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی طی سخنانی در کمیته استانی ستاد همکاریهای حوزه و  آموزش و پرورش در استان زنجان از وجود ۱۱۰ مدرسه یک دانش آموزی در کشور خبر داد و افزود: هیچ نقطه کوری برای تعیلم و تربیت در کشور وجود ندارد.
وی اظهارداشت:  ۱۱ سال از عمر همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش می‌گذرد و پس از سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان به حضور موثر این نهاد تعامل این دو دستگاه افزایش یافته است.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها باید سه منبع در نظر گرفت که منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی از فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ روحانی در مدارس کشور خبر داد و افزود: به دنبال کارهای تکراری و موازی در مدارس نیستیم و برای انجام فعالیت‌های نو و بدون پیشینه در مدارس تلاش می کنیم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش به سهمیه ۵۰۰ نفری سرباز طلبه در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت:این ظرفیت بسیار مطلوب بوده و باید از آن استفاده شود و باید برای فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی به دنبال خلاقیت و نوآوری در مدارس بود.
وی در ادامه سند بنیادین را ملاک فعالیت‌های آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این سند قانون اساسی این وزارتخانه محسوب می‌شود و همه در صدد رشد و تعالی آن هستیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌ها برای مشارکت طلبی و همکاری با آموزش و پرورش همین سند همکاری حوزه‌های علمیه و آموز ش و پرورش است، عنوان کرد: این دو دستگاه با داشتن جامعه هدف قابل توجه خود توانسته است همکاری مطلوبی با هم داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه با حضور اعضا برگزار شود، عنوان کرد: باید اعضا اقدام به مطالعه دستورالعمل‌های این کمیته داشته باشند تا موضوعات با همسویی بیشتری دنبال شود.
وی بر لزوم پیش‌بینی کارگروه‌های تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمی تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکش‌کاری شود.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها باید سه منبع در نظر گرفت، عنوان کرد: منابع ناپایدار، نیمه پایدار و پایدار انواع این منابع بوده و باید بر منابع پایدار سرمایه‌گذاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان زنجان را یکی از کمیته‌های موفق در کشور خواند و گفت: امید است، با برگزاری این جلسات بهبود کیفیت آموزش‌ها شتاب بیشتری گیرد.

وی بر لزوم پیش‌بینی کارگروه‌های تخصصی در ذیل کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: باید این جلسات خروجی داشته باشد و موضوعات پیش از طرح در کمیته چکش‌کاری شود و آموزش و پرورش در استان زنجان یکی از کمیته‌های موفق در کشور است و باید بیشتر تقویت شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳ میلیون دانش آموز وفعالیت بیش از یک میلیون فرهنگی در سطح کشور خبر داد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی در جامعه است و تقویت ارزشهای دینی در این مجموعه خروجی خوبی را به دنبال دارد و با احتساب خانواده های دانش آموزان و شاغلین در آموزش و پرورش این جامعه ۴۰ میلیونی باید از دانش محوری به تربیت محوری گرایش پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: نماز یک تکلیف عمومی و همگانی است و باید دستگاههای فرهنگی برای تقویت فریضه نماز جدی باشند.



مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

فعالیت‌های تبلیغی مدرسه امام صادق(ع) در مدارس شهر تهران

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی انصارالحسین(ع)؛

از طرح تربیت محور درمدارس تا پیوند مسجد ، مدرسه و منزل

پیوند مدارس با مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود.

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد