به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها،علیرضا رحیمی در نشست کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش شهرستان عجبشیر با بیان این که تربیت باید در همه ابعاد باشد، اظهار داشت: دو دستگاه حوزه علمیّه و آموزش مسئولیت مهم و خطیری در رابطه با تربیت دارند و اگر در کنار هم قرار گیرند باعث هم افزایی می شوند.
وی با بیان این که باید از ظرفیت حوزه برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین استفاده شود، افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش در برنامه های پیشنهادی خود به مجلس بر تقویت باورهای دینی دانش آموزان تاکید داشت.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها، بر تعامل دوسویه حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رویکرد اصلی در همکاری این دو دستگاه مبتنی بر همکاری دوطرفه است و باید هر دو دستگاه از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
رحیمی با بیان این که دیدار دانش آموزان با علما و فضلا می تواند سبک زندگی اسلامی و الگوی مطلوب را به آن ها نشان دهد، تصریح کرد: در دوسال گذشته میزان استقبال دانش آموزان از حوزه های علمیه افزایش یافته است که ثمره تعامل دوطرفه است.
وی ادامه داد: یکی از خلاهای موجود در جامعه امروزی ما عدم در دسترس بودن الگوها بین دانش آموزان است و اگر الگوها را درست و به موقع معرفی کنیم دیگر سراغ دیگر الگوها نمی روند.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها تاکید کرد: باید دو دستگاه با هم تعامل داشته باشند و ظرفیت سازی کنند و برای این که چه تعداد دانش آموز نخبه وارد حوزه علمیه خواهند شد برنامه ریزی کنند و در این صورت است که همکاری ها عمیق تر می شود.
همکاری حوزه و آموزش و پرورش باعث تربیت دینی و قرآنی می شود
طاهر علمی، دبیر کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرقی، نیز در نشست؛ گفت: نظام جامع برنامه ریزی وزارت سه بخش را شاخص قرار داده اند که در این شاخص ها به بحث همکاریها و توانمند سازی علماء و مدارس تأکید شده است.
طاهر علمی با بیان این که همکاری حوزه و آموزش و پرورش باعث تربیت دینی و قرآنی می شود، اضافه کرد: انتظار می رود از علمایی که به تربیت قرآنی و دینی علاقه دارند، استفاده شود زیرا بهترین فرصت برای اینکار آموزش و پرورش است.
دبیر کمیته همکاریهای استان آذربایجان شرق گفت: حضور دانش آموزان در حوزه های علمیه نگرش دانش آموزان را به مسایل دینی تغییر داده است.
معاون پرورشی و فرهنگی استان تاکید کرد: از بارش فکری علما در بحث دینی استفاده شودتا آسیب های اجتماعی از بین بروند.
45درصد مدارس عجب شیر شهری و 55 درصد مدارس روستایی هستند/حضور متخصصان برای پاسخ گویی به شبهات دینی دانش آموزان
نائب رئیس کمیته همکاریهای شهرستان عجبشیر با بیان این که این شهرستان جزء مناطق فرهنگی استان است، گفت: در عجب شیر 11 هزار و 500 دانش آموز در۴۵۰ کلاس و ۱۰۸ مدرسه مشغول تحصیل هستند که ۴۵ درصداین مدارس شهری و ۵۵ درصدروستایی هستند.
محمد علی صمدزاده با تاکید بر همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: حضور متخصصان در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دینی خیلی ضروری است.
وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این شهرستان گفت: توانمندی سازی ائمه جماعت، اعزام مبلغ به ۱۰ مدرسه، دیدار از حوزه های علمیه، گفتمان های دینی، برگزاری کلاسهایی در مورد مرجعیت و تقلید و اجرای طرح روشنا در مدارس تیز هوشان، مشاوره های مذهبی اهم برنامههایمان هستند.