پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

شناسه مطلب :55511
زمان انتشار: شنبه 22 آذر 1404 ساعت 09:23
تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

ستاد همکاریها از ظرفیت‌های عمیق حوزه در تعالی بخشیدن به فرآیند تربیت نسل جوان بهره می برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری، سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب، با حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی بهشتی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی بهشتی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، با تجلیل از جایگاه علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و تأکید بر اشتراکات هدف این نهاد با ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: ستاد، به‌عنوان پل ارتباطی حوزه و آموزش و پرورش، تمام تلاش خود را به کار بسته تا از ظرفیت‌های عمیق حوزوی در تعالی بخشیدن به فرآیند تربیت نسل جوان بهره ببرد. تحقق تربیت تمام‌ساحتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید است، بدون پشتوانه‌ی غنی معارفی که در حوزه‌ها تولید و تدریس می‌شود، امکان‌پذیر نخواهد بود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت:درمسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور، آموزش و پرورش وظیفه سنگینی بر عهده دارد. این نهاد باید با بهره‌گیری از معارف ناب دینی و انسانی، رسالت تربیت نسلی آگاه، بصیر، متعهد و توانمند را در همه ابعاد وجودی به انجام رساند. این مسئولیت در شرایط کنونی که جوانان و نوجوانان ما هدف تهاجم گسترده و پیچیده فرهنگی و فکری دشمنان قرار گرفته‌اند، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد؛ دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی غربی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا نسل جوان را از هویت اصیل دینی و ملی خود دور سازند، در باورهای آنان تردید ایجاد کنند و آنان را به سوی انحرافات اخلاقی و عقیدتی سوق دهند. در این فضای پرآشوب، آموزش و پرورش نمی‌تواند نسبت به این تهاجمات منفعل باشد و باید با طراحی برنامه‌های هوشمندانه و عمیق تربیتی، که ریشه در فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی دارد، به میدان آمده و سپاهیان نور را در برابر این تاریکی‌ها تجهیز کند.

دکتر بهشتی با اشاره به اینکه در میدان نبرد فرهنگی، معلم پیش قراولِ بی‌بدیل و نقش‌آفرین اصلی است که جایگاهی بی‌همتا دارد گفت: معلم تنها انتقال‌دهنده دانش نیست؛ او مجاهدی فرهنگی است که با علم، اخلاق، عمل و عشق خویش، سدی محکم در برابر تلاش‌های دشمن برای انحراف جوانان می‌سازد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه  تقویت جایگاه واقعی معلم، توانمندسازی او در ابعاد گوناگون و حمایت از وی، در حقیقت سرمایه‌گذاری برای حفظ نسل جوان از گرداب انحرافاتی است که دشمنان گسترش می‌دهند خاطرنشان کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش، به‌ویژه در غنی‌سازی محتوا و تربیت معلمان بصیر و کارآمد، پاسخی ضروری و راهبردی به این جنگ تمام‌عیار دشمن برای تسخیر قلب‌ها و اذهان نسل آینده است.

در پایان این دیدار، طرفین بر عزم خود برای گسترش همکاری‌های علمی، برگزاری مشترک نشست‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب در تدوین محتوای آموزشی مرتبط با ادیان و مذاهب، و برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ گفت‌وگو و رواداری در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان تأکید کردند.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد