پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

شناسه مطلب :35377
زمان انتشار: شنبه 22 شهریور 1404 ساعت 11:12
شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سه ضلع یک مثلث نورانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ شهریور ۱۴۰۴ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه عنوان کرد: این سه ضلع یک مثلث نورانی هستند که سعادت جامعه در گرو رشد و پویایی آن‌ها قرار دارد.  وی افزود؛جامعه‌ای که آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاه موفق داشته باشد آینده خوبی خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: وظیفه این سه نهاد علمی و فرهنگی بسیار دشواراست، زیرا آموزش و پرورش سنگ بنای فکر و فرهنگ و آینده است.

وی خاطرنشان ساخت، از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود در آموزش و پرورش شش قلمرو، "تربیت علمی دانش آموزان"، "تربیت روحی"، "اخلاقی و معنوی" ، "مهارت و فنی" "تربیت اجتماعی"  و "تربیت سیاسی، انقلابی و تمدنی" را برای آینده ایران و اسلام اصل بدانند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش، همه ادارات، مراکز و مدارس آموزش و پرورش باید برای تحقق این شش اصل همت کنند و آن‌ها را پیاده سازی کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها علاوه براین‌ها اصول  مسئولیت‌های بزرگ برای سعادت جامعه بر دوش دارد. حوزه‌های علمیه نیز بار سنگینی دارند زیرا در طول تاریخ خود رکن تعالی و رشد معنویت در  جامعه بودند.

مدیر حوزه های علیمه یادآورشد، پیام رهبر معظم انقلاب به «حوزه پیشرو و سرآمد» بار سنگینی بر دوش ما قرار داده است.

وی گفت؛این سه نهاد با آغاز سال تحصیلی نیاز به شور، شوق، جهاد علمی و اخلاقی دارند که پشتوانه آن‌ها خانواده‌ها هستند و خانواده رکن اصلی، مقوم بنیادی، پشتوانه سلامت نسل جوان و پیشرفت این نهادهای علمی است.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد