به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضامراد صحرایی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مازنداران گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای فعالیت مسوولان مربوطه در سطح ملی و استان ها برای تعلیم و تربیت دانشآموزان است.
۴۰ ویژگی دانش آموزان در سند تحول بنیادین بر محور جهانی اندیشی و نشاط است.
وی با بیان اینکه، سیمای آینده هر کشور و منطقهای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش بینی است، گفت: همه آرزوهای ما در مدارس قابل مشاهده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که، توجه به سن یادگیری، یکی از اولویتهای تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، گفت: هرگونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس یک میلیون تومان هزینه کنیم در آینده مجبور نیستیم برای آسیبهای اجتماعی هزینه کنیم.
صحرایی یادآور شد: نباید از امور مهم تعلیم و تربیت غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین دانش آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسئله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.
صحرایی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته، تربیت معلم را از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: مساله کمبود معلم یک مسأله ریشهای است یکی از ایرادهای وارده بر آموزش و پرورش در گذشته این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود. به دنبال این هستیم که با تقویت دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم به مسیر اصلی خود برگردد.
گفتی است؛ وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان به مازندران سفر کرده است