پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

حجت‌ الاسلام نیکزاد:

حوزه باید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای آموزش و پرورش طلبه تربیت کند

شناسه مطلب :24203
زمان انتشار: دوشنبه 08 خرداد 1402 ساعت 14:12
حوزه باید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای آموزش و پرورش طلبه تربیت کند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: امروز بیشترین حضور روحانیت باید در کف مدرسه باشد حوزه علمیه می بایست متناسب با ظرفیت‌های آموزش و پرورش طلبه تربیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاریها امروز دوشنبه هشتم خرداد در نشست کمیته همکاریهای استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد:حضور روحانیون در آموزش وپرورش نشانگر اخلاص ،مسئولیت پذیری و آینده نگری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه دستگاهها ماموریت دارند به آموزش وپرورش کمک کنند که در این زمینه نیز حوزه های علمیه در راستای ساحت عبادی واخلاقی رسالت خطیری دارند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه همکاری حوزه و آموزش وپرورش به قبل از انقلاب بر می گردد و به برکت انقلاب اسلامی در عالی ترین سطح این همکاری وجود دارد، ادامه داد:همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش ، برای استفاده از ظرفیت بی بدیل حوزه و روحانیت در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد که تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماموریت جدی همه دستگاهها باید رسیدن به مدرسه پویا و انسان ساز باشد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند  مسئول دینداری مردم علما و روحانیون هستند و لذا باید لوازم این مسئولیت فراهم شود. حضور علما در مدارس نشانگر اخلاص ، مسیولیت پذیری و آینده نگری حوزه و آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌نقش ستاد همکاریها یک نقش حمایتی است افزود: ‌وظیفه سنگین اجرا با شماست که همکاری و تعامل بیش از پیش تمام دستگاههای عضو را می طلبد.

وی در خصوص وضعیت طلاب طرح امین بیان داشت: پیرامون مدارس طرح امین و طلاب این طرح سرفصل‌های متعدد مباحث روانشناسی، مشاوره و تعامل موثر برنامه ریزی و در حال انجام است. چه بسا می بایست انتظارات را بر اساس واقعیات دید.

حجت الاسلام نیکزاد در پایان با اشاره به مدارس شبانه روزی گفت: مدارس شبانه روزی بهترین فرصت برای کار تربیتی برای قشر موثر و مستضعف جامعه است، اگر دانش آموز مدرسه شبانه روزی خوب تربیت شود در خانواده هم یک مبلغ خوب آداب اسلامی و انقلابی می شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد