پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها:

دشمن از همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش احساس خطر می کند

شناسه مطلب :13657
زمان انتشار: سه شنبه 05 مهر 1401 ساعت 17:23
دشمن از همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش احساس خطر می کند

دبیرستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه طلاب و روحانیان برای اثرگذاری و نقش آفرینی در آموزش و پرورش باید تلاش کنند، گفت: ورود به سیستم تعلیم و تربیت کشور یکی از رسالت های حوزه علمیه است اگرچه دشمن روی این مسأله حساس است و احساس خطر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و رئیس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام نیکزاد، مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش،حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان قم شامگاه روز گذشته در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام نیکزاد مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طلاب و روحانیان برای اثر گذاری و نقش آفرینی در آموزش و پرورش باید تلاش کنند، گفت: این یکی از رسالت های حوزه علمیه است که در سیستم تعلیم و تربیت کشور ورود داشته باشند زیرا رسالت های حوزه علمیه و آموزش و پرورش قابل انفکاک از هم نیست.

وی با بیان اینکه دشمن هم روی این مسأله حساس شده است و احساس خطر می کند، گفت: اگر حوزه علمیه و روحانیت در آموزش و پرورش ورود نظام مند نداشته باشد نمی تواند به رسالت خود عمل کند و جامعه هم از این موضوع استقبال می کنند به صورتی که مدارسی که در برخی شهرها با مدیریت حوزویان است مورد استقبال مردم است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما ۴۰ برنامه همکاری حوزه علمیه و مدارس را احصا کرده ایم، گفت: یکی از این برنامه ها پنجشنبه های بدون کتاب در مدارس است که با حضور روحانیت در مدارس اجرا شود و دانش آموزان به صورت اختیاری در این کلاس ها شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه ما باید تمام انرژی و توان خود را به کار بگیریم تا فاصله که میان نسل جوان و ارزش های دینی به وجود آمده را کم کنیم، افزود: مسأله ای که کودکان و نوجوانان به شدت با آن درگیر هستند نگاه سطحی به مسائل است زیرا مباحث آموزشی ما با نگاه ماهوی به مسائل نیست و ذهن دانش آموز را پرسشگر بار نمی آوریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد