پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

سازمان تبلیغات حلقه میانی تحقق بخش هایی از سند تحول بنیاین است

شناسه مطلب :13211
زمان انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت 08:25
سازمان تبلیغات حلقه میانی تحقق بخش هایی از سند تحول بنیاین است

یوسف نوری با شرکت در دهمین نشست سراسری مدیران کل تبلیغات اسلامی گفت: مدارس صدرا به‌عنوان یکی از سندهای مربوط به تحول بنیادی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، یوسف نوری- وزیر آموزش و پرورش- با حضور در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، پس از شنیدن نظرات و پیشنهادهای مدیران کل تبلیغات اسلامی در خصوص مدارس صدرا، چگونگی حضور روحانیون در مدارس و موارد دیگر، با تبریک ایام مبارک میلاد امام سجاد(ع) گفت: تمام ائمه اطهار به تحول و نوآوری اعتقاد زیادی داشتند و همین موضوع در صحیفه سجادیه نیز مورد تاکید قرار گرفته است. همین موضوع و نگاه ائمه اطهار به تحول و نوآوری، زمینه‌ای شد برای ایجاد دانشگاه‌هایی که افرادی مثل خوارزمی در آن پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست به بحث«جنبش نرم افزاری»،« تولید علم» و «کرسی‌های آزاد اندیشی» تاکید دارند گفت: خدا را شکر پس از سال‌ها «سند تحول بنیادین » تصویب شد، هرچند کارشکنی‌هایی برای اجرای آن را شاهد بودیم، با این حال ما و شما، باید در کنار هم باشیم. شما حلقه میانی هستید و گاهی شما، ما را حلقه میانی می‌بینید. ما بستر بزرگ و مؤثرتر برای فعالیت‌های شما هستیم و شما هم در جریان طرح‌های مختلف مانند«مدارس صدرا»، حلقه میانی ما می‌شوید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: استفاده نکردن از «مفاهیم تربیتی» ضعف ما است، به‌عنوان مثال ۴۹ درصد مدارس ما را،‌«خیرین» می‌سازند و ساخت مدارس توسط خیرین، اثر تربیتی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش در سند تحول بنیادین از بین رفته و در حال حاضر به سند تربیتی تبدیل شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: می توانیم رویش هایی مثل مدارس صدرا و راهیان کوثر و دیگر فعالیت‌ها را مصادیق سند تحول بنیادی قرار دهیم و بگویم که این موارد را اجرا کنید، لذا باید این کار را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به سرانجام برسانیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد