پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

مشاورعالی وزیر تببین کرد؛

سه رویکردی که باید در ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مورد توجه باشد

شناسه مطلب :12486
زمان انتشار: شنبه 25 اردیبهشت 1400 ساعت 08:54
سه رویکردی که باید در ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی مورد توجه باشد

مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها گفت: در مسیر استاندارد سازی ارزیابی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سه رویکرد باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای در نشست شورای سیاست‌گذاری ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی اظهارکرد: این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع طرح تمامی جشنواره‌ها، گردش کار و ... که تنظیم و تصویب می‌شود حاصل اجرای کار است اما خلاصه مطلب آن استانداردهایی است که بر اساس آنها اثر تألیف می‌شود و مهر تایید بر آن زده می‌شود.

وی افزود: باید در این مسیر سه رویکرد مورد توجه قرار گیرد که هر کدام کارایی خود را دارد. رویکرد نخست علمی است و باید از جهت صحت و سقم علمی و سطح کار با آنچه که در کتاب‌های درسی تنظیم می شود، برابر باشد. رویکرد دوم نیز آموزشی است زیرا همان‌طور که می‌دانید علم و آموزش مقوله‌ای جدا هستند و رسالتی که در سازمان پژوهش و آموزش و پرورش است، کار آموزشی است. رویکرد سوم نیز، بخش دینی در آثار آموزشی است که البته به معنای ارائه احکام دینی به شکل مستقیم نیست بلکه ابعاد اعتقادی از جنس توحیدی مدنظر است تا بتوانیم جهت‌گیری اعتقادی را نیز در نظر بگیریم که نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد