پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها خبر داد

فعالیت ۷۰هزار امام جماعت در مدارس / تدوین کتاب لحظه‌های نورانی با هدف ارتقای کیفیت نماز جماعت

شناسه مطلب :11661
زمان انتشار: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 11:29
فعالیت ۷۰هزار امام جماعت در مدارس / تدوین کتاب لحظه‌های نورانی با هدف ارتقای کیفیت نماز جماعت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مهمترین وظیفه ما توسعه و تقویت نمازجماعت در مدارس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا کاظمی در سومین جلسه شورای عالی نماز که با حضور وزیرآموزش‌وپرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام در حوزه نماز تدوین سند جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز است و این سند از مهم‌ترین اسناد بالادستی برای تحقق راهکار ۱.۳سند تحول بنیادین است بنابراین برای اجرایی شدن این موضوع اقدامات متعددی انجام دادیم.

وی افزود: سند جامع نماز، شرح وظایف بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را در مدرسه و ستاد تدوین و نقشه راه توسعه نماز را طراحی نموده است تا در این راستا فعالیت کنیم.

کاظمی ادامه داد: محتواهای خوبی درحوزه آموزش نماز تولید شده است  به ویژه تفسیر و تحلیل پیام‌های رهبر معظم انقلاب که تحت عنوان نور ولایت صورت گرفت همچنین تدوین کتاب لحظه‌های نورانی با هدف ارتقای کیفیت نماز جماعت صورت گرفت.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها ،از برگزاری پیش اجلاس‌های سراسری نماز نیز در ۳۲استان و ۷۱۴منطقه با هدف تجلیل از مدیران و مدارس موفق، ایده‌ها و تجربیات ارزشمند خبر داد و اظهار کرد: اولین جشنواره فرهنگی هنری گلدسته سرو برای دعوت به نماز با استفاده از ظرفیت‌های هنری به میزبانی استان گلستان  برگزار شد و تعداد ۳۴هزار دانش آموز در ۱۱رشته گروهی آثار خود را ارائه کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت‌آموزش‌وپرورش از انتخاب این دستگاه به عنوان دستگاه برتر در حیطه نماز خبر داد و تصریح کرد: کارگروهی برای هم افزایی فعالیت‌های نماز تشکیل دادیم تا به رفع  مشکلات بپردازیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه و وظیفه ما در کنار فعالیت‌های شناختی و معرفتی، توسعه و ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس است تا بتوانیم در صددرصد مدارس کشور نمازجماعت با کیفیت برگزار کنیم.

کاظمی از فعالیت ۷۰هزار ائمه جماعت روحانی و غیرروحانی در مدارس خبر داد و افزود: برای تحقق مفاد سند طرح جامعه توسعه نماز تقسیم کار کردیم لذا درآموزش ابتدایی برای اولین بار جشن تکلیف عشایر و جشن آموزش عملی نماز نیز در پایه سوم ابتدایی برگزار شد.

وی گفت: موضوع گنجاندن مسائل مربوط به نماز در برنامه تدبیر و توانمندسازی معلمان ابتدایی نیز باید صورت گیرد. در حوزه آموزش متوسطه نیز زنگ نماز در برنامه مدرسه گنجانده شده است.   

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد