پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

وزیر آموزش پرورش در دیدار با دبیر شورای عالی حوزه های علمیه

ضرورت هماهنگی بین خانواده و مدرسه برای تربیت دانش آموزان / توانمند سازی معلمان یکی از محورهای سند تحول است

شناسه مطلب :11410
زمان انتشار: شنبه 06 مهر 1398 ساعت 09:08
  ضرورت هماهنگی بین خانواده و مدرسه برای تربیت دانش آموزان / توانمند سازی معلمان یکی از محورهای سند تحول است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها،  محسن حاجی میرزایی در سفر به قم و در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: در شروع سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت قرار داریم و سال تحصیلی در۱۱۰ هزار مدرسه کشور با ۷۷۷ هزار معلم کار نظام تعلیم و تربیت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز شده است.

وی با اشاره به بازسازی مدارس در استان های سیل زده و زلزله زده گفت: همه دانش آموزان این استان ها در کلاس درس حاضر شده اند و با تلاش و کوشش همکارانم کمبود ۱۰۷ هزار معلم جبران شده است.

حاجی میرزایی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: تلاش سند تحول این است که از حافظه محوری به سمت تربیت دانش آموزان میل کنند و براساس همکاری های حوزه و دانشگاه این سند بر اساس مبانی دینی طراحی شده است.

وی افزود: تربیت در سند تحول در ساحت های مختلف زیستی، اعتقادی، اخلاقی، بدنی و اجتماعی و .... دیده شده که سبب تربیت انسان های توانمند خواهد شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن سند تحول با استفاده از زیر نظام های سند تحول گفت: توانمند سازی معلمان یکی از محورهای سند تحول است و اعتقاد داریم معلمان اصلی ترین بخش تعلیم و تربیت هستند و معلمان می توانند تمام کاستی های موجود در آموزش و پرورش را جبران کنند. همچنین تربیت در ساحت های مختلف لزوم هماهنگی بین خانواده و مدرسه را ایجاب می کند.

وزیر آموزش تصریح کرد: پیوند خوردن اجرای سند تحول آموزش و پرورش با سایر بخش های جامعه و توسعه شرکای آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول نیازمند است تا همه دستگاه ها در ساختن انسان هایی توانمند برای کشورمان سهیم شوند.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد