پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد :

انس دانش آموزان با مفاهیم قرآنی، از سیاست‌های تدوین کتب دینی وزارت آموزش و پرورش است

شناسه مطلب :10173
زمان انتشار: پنجشنبه 30 شهریور 1396 ساعت 11:19
انس دانش آموزان با مفاهیم قرآنی، از سیاست‌های تدوین کتب دینی وزارت آموزش و پرورش است

در تجدید نظر به دنبال آن هستیم بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها،حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی گفت: امسال 900 عنوان کتاب درسی در آموزش و پرورش داریم که در تجدید نظرآنان  به پایه 11 رسیدیم. 

وی گفت: در تجدید نظر به دنبال آن هستیم بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌های درسی پیشین درس‌هایی چون؛ باران می بارید و انسان متولد می شد، تدریس می گردید ولی از علت فاعلی و غایی آن خبری نبود، در صورتی که  در قرآن کریم ذکر شده است، و ما در آموزش و پرورش به دنبال تحقق این ارزش‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان یاد آور شد: امسال 40 عنوان مجله با 35 میلیون تیراژ در سال برای فرهنگیان منتشر کردیم.

وی گفت: برای انس دانش آموزان به قرآن، علاوه بر تسلط به روخوانی و روان خوانی، آنان را نیز با مفاهیم قرآن آشنا می‌کنیم و به همین دلیل درس عربی را به زبان قرآن مبدل می‌کنیم که دانش آموز در خدمت قرآن باشد.

 وی گفت: تعلیمات دینی از مباحث فلسفی محض به مباحث قرآنی از جمله معاد و توحید تبدیل شده است و همه ساله کتب جدید را خدمت مراجع تقدیم می کنیم تا رهنمود‌های لازم را ارائه فرمایند.  

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد