Print
Zoom In
Zoom Out

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش؛

«علیرضا حاجیان زاده» به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» منصوب شد

شناسه مطلب: 12564
زمان انتشار: يكشنبه 30 خرداد 1400 ساعت 15:45

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش؛ «علیرضا حاجیان زاده» به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، منصوب شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن حکم محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است :

جناب آقای علیرضا حاجیان زاده

در اجرای ماده 11 اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و مصوبه مورخ 19 خردادماه 1400 هیأت امنا و نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این ابلاغ به مدت چهارسال به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب می شوید.

امیداست با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویّات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های ریاست محترم جمهور، ضمن توجه به اولویت ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش و جلب همکاری و مشارکت معاونت ها، سازمان ها و مراکز ستادی و مدیران استانی و تعامل مستمر و مؤثر صاحب نظران، نهادها، مؤسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی مربوطه و مؤسسان مراکز غیردولتی در راستای تحقق اهداف، مأموریت ها ووظایف محول به سازمان مبتنی بر اسناد تحولی و اساسنامه مصوب، با تأکید بر اصل مسئولیت پذیری، نسبت به اجرای موارد زیراهتمام و نتایج اقدامات را به طور مستمر به این جانب گزارش نماید:

برنامه ریزی برای تدوین نظام جامع تربیت دوره کودکی و طراحی نظام تربیتی مبتنی بر آن و تصویب در مراجع ذی ربط و تدوین خط مشی ها و سییاست های کلی سازمان و ارائه به هیأت امنا برای تصویب.

تدوین ضوابط، مقررات، استانداردها و شیوه نامه های صدور مجوز، راه اندازی، تعیین چارچوب شایستگی ها و صلاحیت های مربیان، تعیین شهریه، نظارت، ارزیابی، رتبه بندی و انحلال مراکز ارائه دهنده خدمات تربیتی به کودکان جامعه هدف.

طر احی و پیاده سازی نظام تربیت مربی کودک به استفاده از تجارب زیسته ومشارکت واحدهای ذی ربط در وزارت و سایر دستگاه ها، نهادها و مؤسسات غیردولتی واجد شرایط.

طراحی و تدوین برنامه جامع توانمندسازی خانواد ها، با اولویت والدین کودکان زیرسه سال به راعایت اصول حاکم بر فعالیت های سازمان.

تعیین ضوابط و مقررات ناظر بر برنامه های درسی و آموزشی، تولید مواد ومحصولات آموزشی، تربیتی، فرهنگی، بازی و سرگرمی، فیلم و نمایش و سایر محصولات مرتبط با کودکان جامعه هدف، باتأکید بر تقویت و تسهیل زبان و ادبیات فارسی، جهت تصویب در هیأت امناء.

تعامل مؤثر با مؤسسان حقیقی و حقوقی مراکز فعال در امر کوکان جامعه هدف، سامان دهی آن ها وایجاد همسویی و انطباق تدریجی فعالیت های آن هابا اساسنامه و برنامه ریزی جهت طراحی و استقرار سامانه مدیریت، راهبری و نظارت بر فعالیت های مراکز، رسیدگی به شکایات و تخلفات خراکز تحت پوشش.

تهیه برنامه توسعه و ایجاد ظرفیت و تسهیلات لازم برای پوشش کامل کودکانک در دوره دوم کودکی در قالب مراکز پیش دبستانی با اولویت مناطق محروم و دوزبانه و خانواده های آسیب پذیر و تصویب در هیأت امنا سازمان.

راه اندازی و استقرار سازمان، تهیه وتصویب ساختار و تشکیلات، افتتاح حساب و پی گیری اعتبارات 

توفیق روزافزون جناب عالی را در انجام مسئولیت ها از درگاه خداوند منّان مسألت دارم.

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود