Print
Zoom In
Zoom Out

حاجی میرزایی:

سیاست ما حمایت از مدارس معارف اسلامی است

شناسه مطلب: 12473
زمان انتشار: شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 12:45

رئیس ستاد همکاریها گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی با انگیزه های بسیار با ارزش از سوی جمعی از افرادی که دغدغه دینی دارند راه اندازی شده و با استقبال رو به رو شده است. سیاست ما حمایت از آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تصویری نگاه هفته گفت: هفته معلم هست و این مناسبت را به همه فرهنگیان و همکاران سخت کوش تبریک می گویم و بر این باور هستم که دوران سخت کرونایی با همه مرارت هایی که ایجاد شد اعتبار آموزش و پرورش بود و فرهنگیان با سرافرازی بیرون آمدند و تعطیلی مدارس به تعطیلی آموزش نرسید.

وی ادامه داد: این هفته باز هم با اجرای سند تحول پیگیری شد دو گزارش مهم داشتیم. یکی گزارش توسعه و تجهیز مدارس بود که گام های بلندی در ۸ سال برداشته شد و هر روز ۲۸ کلاس درس ساخته شده. و ۱۰.۵ درصد مدارس ناایمن و نیازمند بازسازی و تخریب کاهش پیدا کرده و اگر قبلاً ۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی داشت الان به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

 رئیس ستاد همکاریها ادامه داد: طرح هایی برای عدالت در توزیع فرصت های آموزشی در دستور کار است و طرح مکان یابی به ما این امکان را می دهد بیشترین خدمات را ارائه دهیم. در حال حاضر مدارسی داریم که دانش آموز ندارد و مدارسی که دانش آموزان زیادی دارد. دنبال این هستیم که توزیع جغرافیایی ساخت مدارس را بهینه کنیم. البته تحرک و جا به جایی جمعیت تاثیر گذاشته روی این موضوع.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش دوم سند تحول بنیادین نیز بیان کرد: گزارش دوم طرح خوانا بود که از مدرن ترین طرح ها در ایران است و به دنبال تقویت ۴ مهارت اصلی گفتن و شنیدن و خواندن و نوشتن است و همچنین بالا بردن و آموزش مهارت های پایه زندگی از جمله جرئت ورزیدن و ادب آموختن. این طرح در ۵ درصد مدارس ابتدایی به صورت آزمایشی اجرا می شود و امیدواریم با دریافت نتایج طرح را توسعه دهیم.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه در این هفته آیین بزرگداشت خیرین را داشتیم، گفت: از سال گذشته ۱۵ ماه رمضان به نام اکرام خیرین نامگذاری شده است. همزمان یک مرکز آموزشی رفاهی برای بهره مندی فرهنگیان افتتاح شد و عمارتی که در انتهای اردوگاه شهید باهنر بود که یک عمارت هست ۱۴۵ ساله است را بازسازی کردیم و مصمم هستیم به موزه تبدیل کنیم تا کسانی که به اردوگاه می آیند از آن بازدید کنند.

وی گفت: حضور خیرین در آموزش و پرورش تاثیرگذار بوده و سیاست دولت حمایت از خیرین بوده و آورده خیرین توسعه چشم گیری در این سالها داشته و همچنین اعتبارات اختصاص یافته به امر مدرسه سازی نیز افزایش داشته است. طرح آجر به آجر را مصمم بودیم اجرا کنیم و تا کنون یک میلیون نفر به این طرح پیوستند.

وی همچنین به مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی با انگیزه های بسیار مبارک و با ارزش از سوی جمعی از افرادی که دغدغه دینی دارند راه اندازی شده و با استقبال هم رو به رو شده است. در این هفته دست اندرکاران این مدارس دغدغه ها را گفتند و من هم نکاتی را گفتم و سیاست ما حمایت از آنهاست.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهمی که همکاران عزیز ما در دو سه هفته اخیر داشتند این بود که حکمی از سوی دیوان عدالت اداری صادر و باعث نگرانی همکاران زیادی در سطح کشور شد خوشبختانه با همکاری‌های بسیار مسئولانه و دلسوزانه دیوان عدالت اداری و همراهی‌های سازمان بازنشستگی کل کشور و پیگیری‌های مستمر همکارانم این مشکل حل شد و اطمینان می‌دهم که این دغدغه و نگرانی همکاران به نفع آنان آن حل شده است.

 حاجی میرزایی گفت: این هفته آخرین روز جمعه ماه رمضان است؛ یکی از میعادگاه‌های ملت ایران راهپیمایی‌های روز قدس بود اکنون که به دلیل تصمیمات ستاد ملی کرونا امکان برگزاری راهپیمایی‌های حضوری وجود ندارد ما باید یاد فلسطین را بزرگ بداریم و برای رهایی این مردم شریف از خداوند متعال مسئلت کنیم.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد