امروز : 1400/02/01
2021-04-21
شناسه خبر : 12371
تاریخ انتشار : 1399/12/16 15:30
۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران:

۷۰۹ دانش آموز در9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: ۷۰۹ دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان تحصیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها؛«علیرضا سعدی پور» در نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به تحصیل ۷0۹دانش آموز در 9 مدرسه علوم و معارف اسلامی استان گفت: وجود مدارس علوم و معارف اسلامی، ظرفیتی بزرگ برای تربیت نسل جوان در سایه اندیشه دینی است.

 وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی برای توسعه این مدارس تاکید کرد: باید با ایجاد مکانیسمی برای گفتمان سازی، تغییر نگرشی موثر در سطح جامعه نسبت به مدارس علوم و معارف اسلامی ایجاد کنیم.یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و حساس‌ترین موضوعات در مورد این مدارس عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به وجود چنین مدارسی در سطح استان است.

نایب رئیس کمیته همکاریهیا  مازندران با اشاره به اینکه این مدارس از سال ۸۱درسطح کشور تاسیس شده‌اند، اذعان داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی به لحاظ کمی و کیفی دچار چالش‌هایی هستند و باید در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه بیشتری به این مدارس شود چراکه دو برنامهابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مدارس مربوط می‌شود و بر توسعه کمی و کیفی مجتمع‌های علوم و معارف اسلامی بر حسب شرایط و مقتضیات، و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر تاکید دارد.

 سعدی پور با اشاره به مأموریت مدارس علوم و معارف اسلامی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تربیت نیروهای شاخص در سایه اندیشه دینی از ماموریت‌های مهم این مدارس است. از این‌رو باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توجه ویژه ای  به این مدارس داشته باشیم. در همین راستا باید برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی برنامه ریزی مناسب تری صورت پذیرد.

 وی برگزاری تورهای آموزشی با حضور دانش‌آموزان پایه نهم در مدارس علوم و معارف اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه اول برشمرده و افزود: معرفی رشته توسط فارغ‌التحصیلان این مدارس در هفته مشاغل با حضور در مدارس متوسطه اول، تهیه کلیپ‌های مناسب برای معرفی این مدارس و گفتمان‌سازی برای تبیین و تشریح عقایدی که برای ما بسیار ارزشمند است و همچنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و اولیا می تواند کمک بزرگی برای تغییر نگاه و نگرش جامعه نسبت به این گونه مدارس باشد

نایب رئیس کمیته همکاریهای مازندران، نقد مشفقانه و دلسوزانه را برای پویایی یک سازمان امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: این مدارس در بحث امکانات و تجهیزات، هدایت تحصیلی و به‌ویژه در زمینه تامین نیروی انسانی دچار چالش‌های فراوانی هستند. باید به دنبال شناسایی نیروهای کیفی در شهرستان‌ها برای کادرسازی این مدارس باشیم.

هر کاری که با مشارکت مجموعه های دینی صورت پذیرد ارزشمند و تاثیرگذار است

همکاری حوزه و آموزش و پرورش از برکات انقلاب اسلامی است

برگزاری جشن تکلیف به فرهنگ عمومی تبدیل شود

بسیاری از فارغ التحصیلان ما در مدارس امین و آ.پ فعالیت دارند

٣٠ اثر نیایشی از نوشته‌های کودکان و نوجوانان در «مهرواره نیایش»، تبدیل به پادکست شد

دیدار مدیرحوزه علمیه شهرستان مبارکه با مدیر آموزش و پرورش

جزء خوانی قرآن کریم توسط دانش آموزان لرستانی از طریق شبکه شاد

بخش ویژه رمضان در شبکه شاد، با عنوان «بهارقرآن»، راه اندازی شد

اندر حکایت میهمانی متفاوت خالق و مخلوق

40 مبلغه در مدارس امین شهرستان فعال هستند

گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس آسیب‌شناسی شود

مدارس امین ، حضور پربار تر طلاب را می طلبد

تربیت دینی فرزندان نیازمند پالایش محیط خانه از مسائل ضدارزشی است

خانه دانش‌آموزان البرزی میزبان محفل انس با قرآن می‌شود

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان

در تربیتِ مربیان نباید به بیان جنبه‌های عملی بسنده کرد

از تجربه همکاری حوزه وآموزش و پرورش در ایران استفاده می کنیم

نقش والدین در تربیت فرزندان

خانواده باید نقطه مرکزی تمام فعالیت‌های اجتماعی باشد/ نیاز به مرکز ملی خانواده داریم که فرا قوه‌ای باشد