Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان البرز؛

تقویت تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش امری ضروری است

شناسه مطلب: 12308
زمان انتشار: شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 10:15

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز باتوجه به شرایط خاص و ویژه استان البرز بر ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش البرز در نشست کمیته همکاریهای استان اظهار داشت: پوشش تحصیلی، خدمات سوادآموزی، گسترش ایجاد زیرساخت و گسترش عدالت آموزشی ، ساخت مدارس ، مشارکت خیرین از جمله دستاوردهای انقلاب در آموزش و پرورش است.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان خاطرنشان کرد: شبکه آموزشی شاد  یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در این شرایط سخت کرونایی است که توانسته ۹۰ درصد از دانش آموزان کشور از جمله استان البرز را زیر پوشش آموزشی قرار دهد.

وی بیان داشت: رسالت و ماموریت کمیته همکاری ها این است که بتوانیم در آموزش و پرورش کشور از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه بهره کافی را ببریم و به نظر می رسد که ما در استان البرز به دلیل شرایط ویژه ای که دارد به علت تکثر فرهنگی، نحله های فکری ، اقلیت های مذهبی، موضوع حاشیه نشینی و... بیش تر از استان های دیگر نیازمند این همکاری ها باشیم.
 قاسمی افزود: در آموزش و پرورش استان به ویژه در حوزه پرورشی و مشاوره کمبود نیروی انسانی داریم که ضرورت همکاری بیشتر حوزه علمیه استان با آموزش و پرورش را می طلبد.
وی به موضوع مهدکودک ها پرداخت و گفت: اینکه ارائه مجوز و موضوع آموزش در مهدکودک ها اخیرا بعد از توصیه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اتفاق خوبی بود که یکی دیگر از زمینه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت کودکان می تواند همین موضوع باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: در یکی دو سال گذشته نماینده ولی فقیه در استان و رییس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز خودشان در تعریف و تولید محتوا در حوزه مهدکودک و پیش دبستانی پیشقدم بودند که ما این آمادگی را داریم در البرز برای تولید محتوای ارزشمند و غنی برای مهدکودک ها و پیش دبستانی ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: اقدامات خوبی در استان با همکاری این اعضای کمیته انجام شده که معرفی طلاب طرح امین و روشنا به مدارس، عضویت و حضور طلاب در شبکه شاد برای تولید و بارگذاری محتوای آموزشی طلاب، برگزاری جلسه هماهنگی کمیته همکاری ها قبل از شروع سال تحصیلی که از خوب بود، افزایش ۱۵ درصدی حق الزحمه طلاب از جمله آن ها بوده است.
قاسمی یادآور شد: یکی از طرح های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل است که در حال اجراست و توسعه  کمی و کیفی مدارس صدرا در استان با همکاری آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از اعضای کمیته همکاری ها از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»