Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر:

یک کشور زمانی موفق است که آموزش و پرورش تراز پیشرفت داشته باشد

شناسه مطلب: 12283
زمان انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399 ساعت 12:52

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: یک کشور زمانی موفق است که در عرصه ملی و فراملی دارای اقتدار همه جانبه باشد و آموزش وپرورش در تراز پیشرفت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مشترک کمیته همکاریهای استان با مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها در سخنانی اظهارکرد: ارتقاء سطح آموزش در تمامی محاسبات عرصه رشد دانشی و فناوری مترتب به سطح پرورش است این موضوع سال ها پیش و حتی از سوی تئوریسین های گذشته مترتب از اصول و دارای یک اینچنین ادبیات آئینی است و این اصل موضوعی و مسلم در تمامی مجامع مدیریت علم پذیرفته شده است و بسیاری از کشورهای پیشرفته در عرصه علوم تجربی و دانش بنیان به این نتیجه رسیده اند.

رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان بوشهر ادامه داد: ما در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی و حوزه های علم وفناوری با مقوله انسان مرتبط است و انسان است که روی این مسائل نظارت می کند. اینکه یک نوجوان 12 سال از بهترین اوقات عمر خود را در اختیار آموزش و پرورش  قرار دارد یک فرصت بسیار مغتنم است تا بهترین درس های معرفتی و علمی را به آن آموزش دارد و تعلیم و تربیت را با هم پیش برد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: حضرت می فرمایند؛« اَلْعِلْمُ اَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ، اَلْجَهْلُ اَصْلُ كُلِّ شَرٍّ؛ دانايى، ريشه همه خوبى ها و نادانى ريشه همه بدى هاست. لذا با استعانت از این حدیث نورانی می توان دریافت که رسالت امروز فرهنگیان و صاحبان فرهنگ و اندیشه بسیار مهم و اثرگذار است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: امروز سرمایه ارزشمندی در اختیار آموزش و پرورش است که با یک سرمایه گذاری بنیادین اساسی و با حمایت همه دستگاهها و نهادهای کشور می توانیم به صورت کاملا راهبردی و استراتژیک نسلی تراز انقلاب اسلامی تربیت و به جامعه اسلامی تقدیم کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید حمایت همه دستگاهها از آموزش و پرورش تصریح کرد: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش هزینه نیست، پول اضافی خرج کردن نیست بلکه پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری کشور را رقم زده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره با بیانات معمار کبیرانقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیرامون تربیت نسل جوان و دانش آموزش گفت: امامین انقلاب اسلامی بارها تأکید داشته اند در عرصه های ملی اگر تراز نداشته باشیم قطعا با گذر زمان دچار بحران خواهیم شد و امروز با تربیت نسلی تراز انقلاب اسلامی می توانیم آینده نظام و انقلاب مان را تضمین کنیم.

وی با بیان اینکه سند نویسی ها و چشم اندازها راهبرد و مسیر حرکت ما را روشن می کنند ، اذعان داشت: باید فعالیت ها وبرنامه هایمان بر اساس آمایش های سرزمینی صورت گرفته عملیاتی شوند چراکه همین آمایش ها تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و اگر بتوانیم این نقش همکاری میان این دو نهاد مقدس حوزه و آموزش و پرورش را خوب برنامه ریزی و راهبری کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: نکته مهم و حائز اهمیت اینست که دانش آموز تراز انقلاب تربیت نمی شود مگر در خانواده تراز انقلاب لذا باید برنامه ریزان و کارشناسان نسبت به این موضوع مهم و پراهمیت تدبیر لازم را اتخاد کنند چراکه امروز کرونا شرایطی را به وجودآورد که کلاس درس و معلم در خانه هایمان ورود دارد و دیگر بحث معلم و دانش آموز نیست.

ظهر امروز انجام می شود:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی می‌شود

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش قم از فعالیت‌های طلاب طرح امین

اللهم اهل الکبریا و العظمه...

بشارت های اهل بیت در روز عید فطر