Print
Zoom In
Zoom Out

در شورای تبلیغ استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

آموزش و پرورش می تواند وضعیت فرهنگی کشور را سرو سامان دهد

شناسه مطلب: 12270
زمان انتشار: شنبه 04 بهمن 1399 ساعت 14:42

در شورای تبلیغ استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد: دستگاهی که می‌تواند وضعیت فرهنگ را سر و سامان بدهد آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، ستار هدایتخواه، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که در نخستین نشست شورای تبلیغ حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نمایندگانی از اداره اوقاف، مرکز خدمات حوزه، حوزه علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد کانونهای مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلغات اسلامی، در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد  با اشاره به لزوم اولویت‌بندی طرح‌ها در استان، گفت: نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرای طرح "مدارس امین"، گفت: دستگاهی که می‌تواند وضعیت فرهنگ را سر و سامان بدهد آموزش و پرورش است؛ برخی استان‌ها از جمله خوزستان تجربیات خوبی در این زمینه دارند که باید از آن استفاده شود. جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آمادگی مشارکت در این خصوص را دارد.

هدایتخواه با بیان اینکه کار اصلی در حوزه تربیت و فرهنگ همین موضوع مدارس امین است، افزود: جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه فرق و طرح خیرالبریه آمادگی دارد آموزش‌های لازم را ارائه دهد، زیرا فرقه‌های صوفی‌گری و درآویش در حال گسترش است که نگران کننده است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی در این نشست با اشاره به آمادگی حوزه‌ علمیه استان برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی، گفت: از سال‌های گذشته به دنبال راه‌اندازی رشته‌های تخصصی بودیم و تنها با مشکلات فضا و امکانات مواجه هستیم ‌که امیدواریم سایر دستگاه‌های فرهنگی به ما کمک کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیازمند مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای راه‌اندازی رشته تبلیغ هستیم؛ حوزه علمیه نظارت خواهد داشت و کار برنامه‌ریزی و اداره آن بر عهده تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی بیان کرد: در سفر آیت‌الله اعرافی رشته‌هایی برای استان مصوب شد، اما نبود امکانات مانع راه‌اندازی این رشته‌ها شده است.

همچنین دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم اولویت‌بندی طرح‌ها در استان، گفت: نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اجرای طرح "مدارس امین"، گفت: دستگاهی که می‌تواند وضعیت فرهنگ را سر و سامان بدهد آموزش و پرورش است؛ برخی استان‌ها از جمله خوزستان تجربیات خوبی در این زمینه دارند که باید از آن استفاده شود. جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آمادگی مشارکت در این خصوص را دارد.

هدایتخواه با بیان اینکه کار اصلی در حوزه تربیت و فرهنگ همین موضوع مدارس امین است، افزود: جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه فرق و طرح خیرالبریه آمادگی دارد آموزش‌های لازم را ارائه دهد، زیرا فرقه‌های صوفی‌گری و درآویش در حال گسترش است که نگران کننده است.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه متناسب با ظرفیت استان مسائل طرح شود، بیان کرد: اظهار نظرهای پوچ، اباهی‌گری و قبول نداشتن بسیاری از مسائل دینی را شاهد هستیم و به وضوح می‌بینیم برخی افراد چهره به چهره انحراف را تبلیغ می‌کنند که مربوط به مکان خاصی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان حرکت‌های خوبی که در راستای حمایت از حوزه‌های علمیه صورت گرفته، گفت: در همه جای کشور از درآمد موقوفات در راستای حمایت از حوزه‌ها استفاده می‌شود، اما موقوفات استان درآمدزا نیستند.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی در بقاع متبرکه است که می‌توانیم برای برگزاری کلاس‌های حوزه علمیه در اختیار  قرار دهیم، یادآور شد: ۱۲۰ مبلغ در مناسبت‌های مختلف مانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی به استان سفر می‌کنند که حوزه می‌تواند  از ظرفیت آنان استفاده کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای دو رشته تخصصی تبلیغ و کلام برنامه‌هایی در دستور کار داریم، گفت: برای مناطق خاص که دارای فرق و ادیان هستند مبلغ اعزام می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح متاف، گفت: برای اجرای طرح‌های فرهنگی اجتماعی حاشیه شهرها نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام جواد جعفری‌مهر، مدیر خدمات حوزه‌ علمیه استان هم در این نشست گفت: باید در تبلیغ به اجرای مستمر بیشتر بیندیشیم و مناطق را باید به صورت بلندمدت پوشش داد.

وی گفت: حمایت از مبلغین نیز باید هدفمند و ناظر بر آسیب‌ها و مشکلات باشد و تفاوت‌های هر منطقه را نیز در نظر بگیریم و با توجه به سطح تلاش مبلغین از آن‌ها حمایت کرد.

این مسئول حوزوی با بیان مشکلاتی که در شهریه مبلغین وجود دارد، اظهار کرد: طلابی که برای تبلیغ اعزام می‌شوند باید به نظر علمی در سطح بالایی بوده و قدرت بیان خوبی داشته باشند ضمن اینکه نیاز است سازمان تبلیغات اسلامی از این افراد حمایت همه جانبه داشته باشند.

وی ادامه داد: قرارگاه حضرت خدیجه (س) در حوزه معیشت و تسهیلات اقدامات خوبی انجام داده است.

علی‌رضا دولت‌آبادی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان نیز در این نشست با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی و نیاز برنامه‌ریزی و هم اندیشی برای مقابله با این مشکلات، گفت: در اکثر روستاهای استان کانون مساجد وجود دارد و آن چه در توان داریم برای مقابله با آسیب‌ها در طبق اخلاص می‌گذاریم.

وی گفت: در بیانیه گام دوم بر موضوع آسیب‌شناسی تاکید شده، لذا باید مشکلات و آسیب‌های اجتماعی قبل از هر چیز علت‌یابی شود و باری رفع آن‌ها در عرصه عمل اقدام کرد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به مباحثی که در خصوص کمبود مساجد در استان عنوان می‌شود، گفت: باید ریل‌گذاری از همان سال‌ها انجام می شد و به صورت عملیاتی اقدام می‌گردید.



کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»