Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان کرمان؛

در سایه تعامل و همدلی با حوزه علمیه، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی اش می رسد

شناسه مطلب: 12266
زمان انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1399 ساعت 11:09

نایب رئیس کمیته همکارهایهای استان کرمان گفت: آموزش و پرورش در سایه وفاق ملی ، تعامل و همدلی با حوزه های علمیه به جایگاه واقعی خودش می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر تعلیم و تربیت است و همدلی و همراهی دستگاه ها و نهادها می تواند زمینه تحقق اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین زیربنای توسعه کشور است و اگر نظام تعلیم و تربیت دغدغه جدی مردم و مسئولان باشد، بسیاری از مشکلات و مسائل پیش رو در حوزه های مختلف به حداقل می رسد.

اسکندری نسب با بیان این که بیش از نیمی از مردم با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند، گفت: توجه به آموزش و پرورش لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین به مدرسه محوری توجه ویژه ای شده و در راستای تحقق این مهم مدرسه محوری مهمترین راهبرد اداره کل آموزش و پرورش استان است.

اسکندری نسب با بیان این که میانگین کشوری در حوزه مدارس غیر دولتی حدود ۱۵ درصد است، گفت: بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان رفسنجانی در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که مدرسه سازی و انجام کار خیر توسط مردم رفسنجان شهره ملی و جهانی دارد،گفت: مشارکت مردم در امر مدرسه سازی در رفسنجان بی نظیر است و رفسنجان بیشترین مدارس خیری را در استان دارد.

اسکندری نسب از رشد سه برابری جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: ۳۰۱ پروژه از ۳۱۰ پروژه نیمه تمام آموزشی باقیمانده از سال ۹۱ با اعتبار دولتی و غیردولتی تکمیل شده و مابقی آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به شرایط جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزش و پرورش گفت:زیست بوم کرونا زحمت معلمان را چندین برابر کرده و دغدغه های جدیدی را ایجاد کرده که به همت معلمان اتفاقات خوبی در حوزه آموزش در استان رقم خورده است.

اسکندری نسب با اشاره به اهمیت آموزش حضوری گفت: حضور دانش آموز در مدرسه منشا یادگیری اداب اجتماعی و مهارت های زندگی است بازگشایی مدارس و پیگیری آموزش به شیوه حضوری اقدامی موثردر راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان این که مدارس زیر ۵۰ نفر دانش آموز از اول بهمن ماه آموزش دانش آموزان را به شکل حضوری پیگیری می کنند و تمهیدات لازم جهت بازگشایی مدارس در استان اندیشیده شده است.

اسکندری نسب خواستار همکاری همه ی مردم و دستگاه های اجرایی جهت بازگشایی  مدارس در شرایط فعلی شد.

وی به نمایش جلوه های ویژه معلمی توسط فرهنگیان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش تک تک دانش آموزان مهمترین وظیفه ماست و اگر دانش آموزی در این شرایط ار تحصیل باز بماند مدیون هستیم.

وی با بیان این که رفسنجان بیشترین شهید دانش آموز را در استان تقدیم انقلاب اسلامی کرده از برگزاری آیین نکوداشت دانش آموزان اسیر جنگ تحمیلی در رفسنجان خبر داد.

بر پایه این گزارش: در این مراسم از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان به عنوان شورای برتر استان تجلیل شد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد