Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری ها:

بیش از شش درصد جمعیت دانش آموزی خراسان جنوبی در مدارس معارف اسلامی تحصیل می کنند

شناسه مطلب: 12232
زمان انتشار: يكشنبه 14 دی 1399 ساعت 07:46

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: 14 سال از تشکیل ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گذشت و در سایه این همکاری ها، شاهد رشد و ارتقای فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اعتقادی در مدارس کشور بودده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی، در نشست کمیته همکاری های استان خراسان جنوبی، تصریح کرد: در حال حاضر 50 فعالیت در ستاد همکاری ها اجرا می شود که برگزاری 8هزار گفتمان بصیرتی، اعزام 30 هزار مبلغ به مدارس کشور، و حضور 4 هزار روحانی طرح امین  دز مدارس کشورتنها گوشه  ای از دستاوردها ی این ستاد می باشد.

وی، با اشاره به جذب 2 هزار سرباز طلبه در سال جاری، عنوان کرد: روحانیون می توانند در 8 رشته مرتبط با علوم انسانی و معارف اسلامی در ماده 28 در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش از جذب 450 روحانی کشوردر قالب ماده 28 خبر داد و افزود:  در سال گذشته جلسات آموزش و خانواده با رویکرد عفاف و حجاب و با مشارکت طلاب حوزه های علمیه در بیش از 20 هزار مدرسه کشور برگزار شد.

وی از مشاوره اساتید حوزه های علمیه در تدوین و چاپ کتب درسی از امسال خبر داد و تشریح کرد: انعقاد تفاهم نامه 5 ساله بر مبنای اجرای برنامه ها و زیر نظام های سند تحول بنیادین بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور زمینه  جهشی چشمگیر و تحولی عظیم در تدوین برنامه ها و فعالیت ها شد.

این مقام مسئول دروزارت آموزش و پرورش با بیان این که هیچ استانی در کشور به اندارزه خراسان جنوبی، در زمینه نهادینه کردن طرح ها و برنامه های کمیته همکاری ها فعال نبوده است، افزود: در حال حاضر 1/6 درصد جمعیت دانش آموزی استان در مدارس معارف اسلامی تحصیل می کنند که از این حیث بهارستان علم و ادب رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش وبرنامه ریزی ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 213 مدرسه معارف اسلامی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر قریب 2 هزار دانش آموز خراسان جنوبی متقاضی ادامه تحصیل در مدارس معارف اسلامی هستند که به علت فراهم نبودن زیر ساخت ها فعلا این امکان وجود ندارد، از این رو توسعه این نوع مدارس باید مورد توجه کمیته همکاری ها در استان قرار گیرد.

به گفته رحیمی باید به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان تضمین کننده تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد، ماهر، اندیشه ورز و متفکری نگاه شود که قرار است؛ تداوم بخش راه علما، شهدا و دانشمندان ایران اسلامی باشد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد