Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان فارس

فقه را با ظرافت و لطافت به دانش آموزان بیاموزید

شناسه مطلب: 12201
زمان انتشار: چهارشنبه 03 دی 1399 ساعت 08:10

نشست مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، امام جمعه شیراز در این دیدار گفت؛ در هفته بسیج عهدی با ولایت و رهبر عظیم الشأن انقلاب تازه می کنیم که ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می مانیم.

رئیس کمیته همکاریهای استان فارس  گفت؛ که کار نکرده و بر زمین مانده به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان زیاد است.البته باید واقعیت ها را نیز در نظر بگیریم و آرمان گرایی ما باعث ایجاد شدن توقعات غیر منطقی در مردم نشود.

وی افزود ؛ما ملتی هستیم که ۴۰ سال محاصره و تحریم شده ایم و در همین این شرایط، ۴۰ سال است که کار کرده ایم و پیش رفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دژاکام خاطرنشان ساخت ؛ ما در آموزش و پرورش مربیانی می خواهیم که برای دانش آموز دل بسوزانند و به درد و دلش گوش دهند؛ کسانی که ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه واقعا برایشان مهم باشد و نباید یکسری اغراض در کار آموزشی وارد می شود یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی شود.

رئیس کمیته همکاریهای شیراز یاد آور شد ،به هم خوردن برنامه های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان های غیر متعهد، یعنی پرورش یافتن مدیری که در آینده می تواند اختلاس و دزدی کند و به مردم خیانت کند. یعنی پرورش یافتن مسئولی که به آرمان های انقلاب پشت پا بزند و یا نماینده ای که دنبال منافع شخصی اش برود. اگر چنین افرادی را در جامعه می بینید، بدانید در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده ها عقب مانده ایم که چنین نتایجی در پی داشته است.

امام جمعه شیراز افزود؛ اگر می خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید. ما به جای آموزش فقه سراغ ترویج مباحث عرفانی می رویم. بنده مخالف عرفان نیستم اما هیچ عارفی بدون فقه به عرفان واقعی دست پیدا نمی کند و عرفان بدون فقه عرفان انحرافی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه بیان داشت ؛ مثلا با ترویج عرفان ذهن بچه را متوجه بُعد معنوی می شود ولی چون این عرفان چارچوب ندارد ،اصل و انحراف با یکدیگر قاطی شده و انحراف حاصل میشود. درحالی که فقه،چارچوب دهنده به عرفان و بلکه همه مسائل دیگر است. بنابراین در همه طرح ها و دوره هایی که هست آموزش فقه باید جدی گرفته شود.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد