Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاریها؛

اعزام سالانه ۳۰ هزار مبلّغ به مدارس کشور

شناسه مطلب: 12143
زمان انتشار: شنبه 01 آذر 1399 ساعت 13:36

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش از اعزام سالاانه ۳۰ هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به مدارس کشور خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۸ هزار نشست تخصصی برای همکاران خود داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش روز گذشته در جلسه ای که پیرامون بررسی اجرای طرح اَمین و حضور روحانیون در مدارس آموزش و پرورش، در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: به کسانی که همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه را کلید زدند باید تبریک گفت.

وی با بیان اینکه اولین توافقنامه همکاری های رسمی آموزش و پرورش با حوزه های علمیه با امضای آیت الله بوشهری و آقای مظفر منعقد شد، افزود: به دلیل مبانی قوی که این توافقنامه داشت وزرای آموزش و پرورش همواره از آن حمایت کرده اند.

معاون پژوهشی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه علمیه در دوران قحطی منابع سالیانه میلیاردها تومان بابت طرح امین بدون هیچگونه چشم داشتی خرج آموزش و پرورش می کند، خاطرنشان کرد: آیت الله اعرافی به عنوان رئیس و آموزش و پرورش نایب رئیس کمیته ستاد طرح امین می باشند و در استان ها نماینده ولی فقیه و امام جمعه رئیس و مدیران کل آموزش و پرورش نایب رئیس و مدیران حوزه های علمیه، اوقاف و تبلیغات اسلامی عضو هستند.

رحیمی، حاصل تلاش ۱۶ ساله طرح امین را برنامه پنج ساله همکاری بین حوزه های علمیه با آموزش وپرورش دانست و ادامه داد: حوزه علمیه تاکنون بیش از ۱۲۰ تفاهم نامه با دستگاه های مختلف منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه بین حوزه علمیه با آموزش و پرورش تنها تفاهم نامه ای است که دبیرخانه دارد که نشان دهنده اهمیت عمقی موضوع تعلیم و تربیت و جایگاه آن در جامعه است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش از سودمندترین سرمایه گذاری ها است، گفت: سرمایه گذاری در دوره ابتدایی دو و نیم برابر آورده دارد ولی سرمایه گذاری در دانشگاه یک به یک نیست.

وی، توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی را از مهم ترین اهداف زیربنایی تفاهم نامه حوزه علمیه با آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه به حوزه نیروهای انسانی نیاز داریم، مدارس علوم و معارف اسلامی در نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه حوزه در نقد کتابهای درسی، نقش مهمی دارد، گفت: حوزه علمیه مواردی که در کتب درسی باید اصلاح شود به آموزش و پرورش انتقال می دهد، ضمن اینکه زمانی هم که کتاب می خواهد به چاپ برسد حوزه نظر خودش را می دهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان حوزه علمیه در تمام گروه های کتب درسی آموزش و پرورش حضور دارند، افزود: فرایند حضور طلبه ها به عنوان نیروی رسمی آموزش و پرورش در رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی فراهم شده است.

معاون پژوهشی ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش، از اعزام سالیانه ۳۰ هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به مدارس کشور خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۸ هزار نشست تخصصی برای همکاران خود داشته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه کاشان ظرفیت الگو قرارگرفتن طرح امین در سراسر کشور را دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دارالمؤمنین کاشان در اجرای این طرح  بتواند الگویی ارائه کند که مورد پسند استان های سراسر کشور باشد.

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد