Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای در آذربایجان شرقی:

تمرکز در فضای مجازی و تولید محتوای فاخرضرورتی اجتناب ناپذیر است

شناسه مطلب: 12087
زمان انتشار: شنبه 10 آبان 1399 ساعت 09:21

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده، بسیج دانش آموزی را ظرفیت مهمی در تربیت دانش آموزان برای آینده کشور عنوان کرد.

به گزارش اداره پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع مسئولان بسیج دانش آموزی و دانش آموزان بسیجی استان، گفت: دانش آموزان مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آن ها مدیریت خواهد شد بنابراین باید بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرچه دانش آموزان به سمت بسیج دانش آموزی سوق یابند به همان میزان از آسیب ها مصون خواهند بود، تاکید کرد: توجه کنید آموزش های تربیتی آن ها مناسب با سن، ذائقه و زمان حال باشد تا نتایج بهتری را شاهد بود.

حجت الاسلام آل هاشم تبیین گام دوم انقلاب را رسالت مهم بسیج دانش آموزی خواند و اظهارداشت: بیانیه گام دوم، یک بیانیه و اطلاعیه عادی نیست بلکه منظور حرکت 40 سال آینده انقلاب است.

امام جمعه تبریز ایجاد امید، انگیزه و مسئولیت پذیری آگاهانه نسبت به آرمان های انقلاب را از جمله ماموریت های بسیج دانش آموزی در راستای حرکت گام دوم انقلاب برشمرد.

رئیس کمیته همکاریها در آذربایجان شرقی یادآور شد: باید حرکت بسیج دانش آموزی در تربیت دانش آموزان به گونه ای باشد که شاهد تحقق گام دوم انقلاب حداقل در 20 سال آینده باشد و سریع تر به اهداف مدنظر آن برسیم.

وی ضمن توصیه به پرهیز از اقدامات نمایشی و ظاهری، اضافه کرد: تحلیل درست از وضعیت و شرایط موجود، بررسی و هم اندیشی و آزاد اندیشی در این فضا از الزاماتی که در راستای گام دوم می تواند تاثیرگذار باشد.

امام جمعه تبریز استفاده از ظرفیت جوانان بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب و مسئولیت دادن به آن ها را در گام دوم موثر عنوان کرده و اظهارکرد: نوجوانان و جوانان روحیه ریسک پذیری دارند و برای استفاده از این ظرفیت تجارب بزرگان و پیشکسوتان نیز مهم و ارزشمند است.

وی اهمیت ارتباط بسیج دانش آموزی با جوانان را حیاتی خواند و گفت: نقش جوانان به قدری مهم است که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته خطاب به جوانان فرانسه خواستار مطالبه گری آن ها از مکرون برای اقدام احمقانه اش در اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام شدند.

حجت الاسلام آل هاشم توجه به فضای مجازی و استفاده بهینه از این فضا را مهم قلمداد و بیان کرد: تمرکز بسیج دانش آموزی در فضای مجازی، شبکه اجتماعی و تولید محتواهای آن ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطاب به مسئولان اظهارداشت: بسیج دانش آموزی برای شبکه شاد و دیگر شبکه های اجتماعی برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: فضای مجازی تهدبدها و آسیب هایی دارد ولی باید با محتواسازی و تدوین برنامه های مناسب تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس کمیته همکاریهای در آذربایجان شرقی در ادامه همچنین مراقب بودن از جریان تحریف را از دیگر موضوعاتی دانست که برای مقابله با ارزش ها تلاش دارد و از متولیان بسیج دانش اموری خواست با روایت واقعیت های دفاع مقدس و مدافعان و ... از طریق راویان و رزمندگان مانع از تحریف واقعیت ها شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه از بسیج دانش آموزی بعنوان یکی از حوزه های موفق یاد کرده و افزود: این بخش در طرح مومنانه حرکتی ارزشمند و ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

جعفر پاشایی با قدردانی از مسئولین بسیج دانش آموزی استان، اضافه کرد: مجموعه بسیج دانش آموزی همواره باانگیزه، علاقمند و با برنامه ریزی اهداف و ماموریت های بسیج را در حوزه تعلیم و تربیت دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

تحول در آموزش و پرورش به دست طلاب و روحانیون قابل تحقق است

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»