Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حفظ جایگاه و حرمت معلمان توسط آحاد جامعه یک ضرورت است.

شناسه مطلب: 12086
زمان انتشار: شنبه 10 آبان 1399 ساعت 08:40

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: جایگاه ویژه علم و تربیت در جامعه بسیار مهم است و معلمان در جبهه فرهنگی و در جنگ نرم با دشمنان نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاریها ، امام جمعه زاهدان  در نشست هم اندیشی با مدیرکل آموزش و پرورش و شورای اداری حوزه ایرانشهر، اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار در فرایند تعلیم و تربیت ، برقراری ارتباط عاطفی بین معلم و دانش آموز است که می تواند تا عمق جان و وجود مخاطبان نفوذ نماید ونتایجپرباری از خود به جا گذارد.

 وی با تاکید بر ضرورت وجود تعامل و هماهنگی لازم بین مجموعه آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد : با توجه به نقش و رسالت مهم این دو نهاد، لازم است همکاری های دو جانبه بصورت جدی و با دقت هرچه بیشتر و به صورت وسیع تر وجود داشته باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و تربیت شخصیت معنوی، فکری و انسانی دانش آموزان در مدارس اتفاق می‌افتد. 

رئیس کمیته همکاریهای سیستان و بلوچستان  ادامه داد: معلمان پدران و مادران علمی دانش‌آموزان هستند که نقش هدایت گرانه و تربیتی خود را در مسیر ساختن و پرورش انسان های فکور، خلاق، ماهر و توانمند به خوبی ایفا کرده و می‌کنند. 

امام جمعه زاهدان بیان داشت: سند تحول بنیادین سندی علمی و دقیق است که با شرایط روز طراحی شده و با در نظر گرفتن نیازهای اساسی دانش آموزان و روح حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت بدنبال تربیت تمامی ساحتی فرزندان ایران اسلامی است و می طلبد تا موضوع نظارت بر اجرای صحیح و اصولی آن با هدف کیفی نمودن برنامه ها با جدیت پیگیری شود. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وصیت نامه امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبی (ع)اظهار داشت: این نامه پر از احساس و عاطفه است و در حقیقت سندی برای همه آحاد بشر و کسانی است که بدنبال حقایق زندگی دنیوی و اخروی هستند.

 وی گفت: کارگزار جمهوری اسلامی در نظام تعلیم و تربیت باید دارای عواطف و دلسوزی پدرانه و مادرانه نسبت به دانش آموزان باشد چراکه هنر معلمی همراه با لطافت و مهرورزی است.

 امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: اهتمام به تربیت فرزندان و سرنوشت آنان بسیار حائز اهمیت است و معلم یقیناً  دانش آموز را مانند فرزند خود می پندارد و با نگاه شغلی به معلمی نمی نگرد بلکه نگاه او نگاهی پر از مهربانی و دلسوزی است.

خاطرنشان کرد: استفاده از دانش و تجربه گذشتگان با هدف پندگیری و تحقق تربیت کامل و تمام ساحتی انسان ها مهم و ضروری است.

رئیس کمیته همکاریهای سیستان و بلوچستان افزود: بهره گیری از فرصت کودکی و نوجوانی بایدمغتنم شمرده شود و انسان هایی تربیت شوند که قدرت تجزیه و  تحلیل و بصیرت دینی و علمی را داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: کار تعلیم و تربیت کاری سخت و پیچیده است، چرا که زمانی این مهم محقق می شود که تعمیق و رسوخ آن در جان و وجود مخاطبان اتفاق افتد.

وی گفت: ائمه جمعه و جماعات با استفاده از تریبون های نماز جمعه و جماعات برای همراهی ومعطوف نمودن نگاه آحاد جامعه به آموزش و پرورش، می‌توانند فرهنگ‌سازی نمایند.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد