Print
Zoom In
Zoom Out

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران :

مرکز تربیت معلم مبلغ به هدف و رسالت طلاب معلم مبلغ سمت و سو می دهد

شناسه مطلب: 11939
زمان انتشار: يكشنبه 29 تیر 1399 ساعت 14:17

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران گفت: راه اندازی و تاسیس مرکز تربیت معلم مبلغ در واقع زمینه ای داد به سبک سیاق هدفمند طلاب و دانش آموختگان در این مسیر به فعالیت ها طلاب در آموزش و پرورش رسمیت می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، معصومه ظهیری در نشست آنلاین ویدئو کنفرانسی مرکز تربیت مبلغ معلم با نمایندگان استانی و رابطین در حوزه علمیه خواهران در سخنانی اظهارکرد: قرآن کریم بر اساس آیه شریفه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» بحث تعلیم و تربیت،همچنین اهتمام به این مسئله را بسیار تاکید کرده و در همین راستا حوزه های علمیه خواهران نیز جزء اهداف اصلی و اولویت های آموزشی و مهارتی خود مسأله تعلیم و تربیت قرار داده است.

این فعال امور زنان و خانواده ادامه داد: با این تفاسیرمسیر، مسیر تهذیب، تعلیم و تعلم است. تعدادی از دانش‌آموختگان ما که بیش از 50 هزار نفر هستند بعلاوه دانش‌آموختگان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) اگربه این آمار افزوده بشوند، ما بیش از صدهزار دانش آموخته در سراسر کشور داریم که بعضی از دانش آموختگان ما در ارگان ها و نهادها ازجمله وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

ظهیری بیان داشت: تعدادی از این دانش آموختگان بخصوص دانش‌آموختگانی که جدید به ما پیوستند نیاز به این بود که در طرح ساماندهی، ارتقا و حمایت تشکیلاتی حضور داشته باشند و بتوانیم به فعالیتهای آنان سمت و سو بدهیم لذا تاسیس مرکز تربیت معلم مبلغ زمینه ای را ایجاد کرد برای فعالیت دانش آموختگان و رسمیت دادن به این فعالیت در آموزش و پرورش که بحمدلله سال گذشته این مسیر را بخوبی طی کردیم و کانونهایی تشکیل شده از دانش آموختگان را در استان‌ها زمینه ای برای آموزش های ابتدایی و حضوربزرگواران را در آزمون فراهم کردیم و هم اکنون شاهد فعالیت 155نفر از پذیرفته شدگان سال گذشته در این مرکز مبارک هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: برگزاری نشست های مجازی فرصتی را فراهم کرد تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات بتوانیم به تفصیل اهداف تشکیل این مرکز را بیش از پیش منقح کنیم .

ظهیری در ادامه با بیان اینکه ما در سه زمینه می توانیم فعالیت های خود را تقویت کنیم، اظهارداشت: «تبلیغ و اطلاع رسانی به منظور مشارکت حداکثری طلاب علاقه مند به خدمت در آموزش و پرورش»، «تعامل و ارتباط مستمر با پذیرفته شدگان و بهره مندی از تجارب آنان» و «شناسایی دانش آموختگانی که زمینه جذب و حضور موفق در آزمون های آموزش و پرورش را دارند» از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: اهمیت تشکیل این نهاد که ذیل مراکز تربیت معلم آموزش و پرورش شکل گرفته دو نکته است؛ «حضور طلاب در بدنه آموزش و پرورش و رشته های مرتبط ارتقا پیدا کرده است بطوریکه در آزمون استخدامی سال گذشته تحصیلی هشت رشته تحصیلی مجوز حضور طلاب را گرفت» و « جذب طلاب و فعالیت آنان و فعالیت‌های جانبی که در این زمینه می توانند انجام دهند» شکل گرفته است.

معاون حوزه علمیه خواهران بیان کرد: ان شاءالله در فصل جدید همکاریها به دنبال برقراری یک رابطه وثیق و مستمر با رابطین در مراکز استان ها و شهرستان ها هستیم تا بتوانیم مسائل مربوط به تبلیغ، ترویج و جذب را داشته باشیم.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد