Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان فارس؛

تبیین فعالیت های آموزش و پرورش استان فارس نیازمند پیوست رسانه ای است

شناسه مطلب: 11886
زمان انتشار: دوشنبه 02 تیر 1399 ساعت 12:59

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز ضمن تمجید از فعالیت های آموزش و پرورش ومعلمان خصوصا" درایام کروناویروس، گفت: باید فعالیت های آموزش و پرورش استان پیوست رسانه ای داشته باشد تا با نگاه زیباشناختی برای مخاطبین جامعه بیان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین دژکام طی سخنان در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان اظهارکرد: در گذشته در شکل سنتی برای تبیین  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، به دلیل ارتباط چهره به چهره و فضای اجرای این فعالیت ها ، وداشتن رسانه های قوی و کارآمد کمتر به فضای مجازی، ارتباطات رسانه ای و طراحی و تولید کارهای هنری توجه داشته ایم.

وی افزود: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بخش قابل توجهی از این توانمندی های سنتی رسانه ای را از دست داده ایم و به همین جهت باید بیشتر به سمت فضای مجازی و بهره گیری از تکنولوژی روز پیش رویم که این امر موجب می شود تا علاوه بر مخاطبین همیشگی که دانش آموزان و متربیان ما هستند، مخاطبین دیگری را نیز چه در داخل و چه در خارج از کشور که قبلا به آنها دسترسی نداشته ایم ،از این طریق در اختیار بگیریم .

حجت الاسلام و المسلمین دژکام افزود: اهمیت این امر زمانی آشکار می شود که در موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی و رقابت بین تمدن ها ، علاوه بر مخاطبین اصلی خود باید سایر افراد همچون غیر مسلمانان را نیز پوشش دهیم و به این موضوع به شکل جهانی نگاه کنیم.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: به منظور بهره گیری از امکانات رسانه ای صدا و سیمای استان در تبیین فعالیت های انجام شده سازمان و نهادها، باید به توانمندی های خود سازمان تکیه کرد و با استفاده از ظرفیت های مختلف مالی ،انسانی ، هنری و ... ، نسبت به تهیه پیوست رسانه ای برای ارائه گزارش فعالیت های انجام شده اقدام نمود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد نحوه عملکرد آموزش و پرورش فارس در زمان شیوع ویروس کرونا ، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس، آنچه شاهد بودیم این است که مجموعه کارهای آموزشی تعطیل نشد و روند آموزش ادامه داشت که جای تقدیر دارد و باید سعی شود تا در صورت تداوم این شرایط در کشور، برای سال تحصیلی آینده نیز این روند تقویت شده و ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی مدارس ، گفت: یکی از راه کارهایی که می تواند از تاثیر منفی این امر بر روند فعالیت های آموزشی و تربیتی بکاهد، انجام این فعالیت ها در قالب گروه های کوچک است تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، ارتباط چهره به چهره مربی و متربی نیز حفظ می شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه" گروه های کوچک از سطح کار آموزشی و تربیتی بالاتری برخوردار هستند" افزود: در این فرایند باید از تکنولوژی های روز  و فضای مجازی نیز استفاده کرد و تلاش شود تا ارتباط حضوری معلم و شاگرد قطع نشود .

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین بسته آموزشی برای مدارس امین ،گفت: در تدوین این بسته آموزشی باید مسائل آموزشی و تربیتی در کنار هم دیده شود و به نحوی باشد که هم ناظر بر آموزش باشد و هم تربیت .

حجت الاسلام  دژکام با طرح مدل آموزشی تربیتی برگرفته از نظرات مرحوم آیت الله شاه آبادی برای اجرا در مدارس امین استان ،به عنوان یک الگوی کشوری ،گفت: این مدل تربیتی و روش آموزشی به روز شده و برای تبیین آن نیازاست تا مربیان مدارس امین در قالب یک دوره آموزشی ضمن خدمت ، با این مدل آشنا شوند.

گفتنی است در این جلسه روسای سازمان تبلیغات اسلامی ، اوقاف وامورخیریه ، حوزه علمیه و اتحادیه انجمن اسلامی استان نیز حضور داشتند که ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود ، در مورد پی گیری اجرای مصوبات این کمیته نیز اعلام همکاری کردند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند