Print
Zoom In
Zoom Out

به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه؛

کتاب «شمیم عفاف» منتشر شد

شناسه مطلب: 11849
زمان انتشار: يكشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 13:06

این کتاب حاوی داستان‌های واقعی از موضوع حجاب و عفاف است که عبرت‌ها و نکات آموزنده را به تصویر کشیده ‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، به همت گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، کتاب «شمیم عفاف» منتشر شد. این کتاب حاوی داستان‌های واقعی از موضوع حجاب و عفاف است که عبرت‌ها و نکات آموزنده را به تصویر کشیده ‌است. 

آنچه در این کتاب پییش روی خوانندگان قرار گرفته است؛ داستان‌هایی است که برای جوانان، خانواده ها و محتوای تبلیغی مبلغان کاربرد فراوان دارد، با عناوین زیر ارائه شده است: «اهمیت، فلسفه و آثار حجاب و پوشش»، «شیوه‌های ترویج فرهنگ حجاب و پوشش»، «پیامدهای بدحجابی»، «اهمیت و ارزش عفاف»، «علل و عوامل بی‌عفتی» و «پیامدهای بی‌عفتی».

در مجموعه حاضر،سعی شده با ارائه یکی از موضوعات مهمی که در قرآن کریم و متون اسلامی بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته  که همان موضوع ((حجاب و عفاف)) است بپردازد زیرا در حقیقت زیباترین هدیه خداوند متعال به انسان، پوششی زیباست که شایسته مقام و منزلت آدمی است.

ساختار کتاب:

این اثر در دو بخش تهیه و تدوین شده است؛ درفصل اول از بخش اول این اثر به اهمیت، فلسفه و آثار حجاب پرداخته شده است؛ عناوین این بخش عبارت از؛ سفارش یک شهید، سرآغاز یک تحول، دگرگونی دختر جوان، پایداری برای حفظ حجاب، مبارزه برای حجاب، حفظ ارزش زن، حفظ امنیت زن، حفظ حریم خصوصی، محرومیت از تحصیل، آرامش روانی زن، تاثیر معنوی حجاب، تاثیر صحیفه سجادیه در گرایش به حجاب، اسلام آوردن زنان غیر مسلمان و محجبه شدن زن آمریکایی است. فصل دوم از بخش اول این اثر به شیوه های ترویج فرهنگ حجاب با عنواین؛ رسیدگی مال، تذکر لسانی، بهره گیری از شیوه غیرمستقیم، برخورد عاطفی، بهره گیری از فرهنگ شهادت، امربه معروف و با حجاب شدن دختران دانشجو، شرایط نهی از منکر در برخورد با بدحجابی، پرهیز از تندروی در نهی از بدحجابی، نهی از آرایش، الگوی حجاب در عرصه پژوهش، الگوی حجاب در عرصه اختراع، الگوی حجاب در عرصه ورزش پرداخته است.

دومین بخش این اثر به «عفاف و پاکدامنی» در سه فصل؛ اهمیت و ارزش عفاف، علل و عوامل بی‌عفتی و پیامدهای بی‌عفتی می پردازد.

برشی از کتاب:

سرآغاز یک تحول

وقتی وارد دانشگاه شدم از چادر متنفر بودم و خیلی تعجب می کردم از اینکه بعضی دخترهای چادری، درس خوان و با هوش بودند و شلخته، بدتیپ و بی نظم نبودند لباس های مد روزمی پوشیدند، ادکلن می زدند، آهنگ گوش می کردند و فکرشان به روز بود و عاشق می شدند؛ البته با موازین شرعی. آنها هم از من که مانتویی بودم ، تصوراتی داشتند؛ مثلا هم اتاقی سال اولم همیشه به من می گفت: (( اولین روز دانشگاه که دیدم نماز می خوانی، خیلی تعجب کردم.)) تا سال سوم دانشگاه، مانتویی و خوش تیپ بودم؛ آرایش می کردم و کمی موی خود را بیرون می گذاشتم در این سه سال، تصوراتم در خصوص چادر و چادری ها مقداری عوض شده بود و بهترین دوستانم چادری بودند ولی باز هم حاضر نبودم چادری شوم.

این اثر در ۲۵۵ صفحه و در قطع اروپایی منتشر شده و با قیمت ۳۲۰۰۰ تومان عرضه می شود. مبلغان گرامی تماس با شماره تلفن ۰۲۵۳۱۱۵۱۲۴۶ می توانند این کتاب را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه نمایند.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد