Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریها تشریح کرد

جزئیات ثبت نام پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در سال جدید

شناسه مطلب: 11824
زمان انتشار: دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 13:34

ثبت نام پذیرش داوطلبان جهت ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و سامانه پذیرش جهت ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیکی تا۲۰ خرداد ماه فعال گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح جزئیات پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه پرداخت.

وی گفت: ثبت نام پذیرش داوطلبان جهت ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و سامانه پذیرش جهت ثبت-نام و تشکیل پرونده الکترونیکی تا۲۰ خرداد ماه فعال گردیده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بیان جزئیات و شرایط پذیرش داوطلبان گفت: از جمله شرایط عمومی داوطلبان پذیرش در حوزه های علمیه عبارتند از برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛ برخورداری از سلامت جسمی و روحی؛  قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین۱۳۸۱) و مدت خدمت سربازی و همچنین تحصیل در مقاطع بالاتر به حداکثر سن اضافه می‌شود؛ حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای متقاضیان دوره سفیران هدایت؛ موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه و مشاوره و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌ وظیفه؛التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از شرایط ثبت نام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطر نشان ساخت: حفظ قرآن و نهج ‌البلاغه در کنار رتبه‌های برتر علمی کشوری، از امتیازاتی است که داوطلبان دارای این موارد می‌توانند از آن‌ها بهره گیرند و امسال بیش از۴۰۰ مدرسه دوره بلندمدت و حدود ۶۰ مدرسه دوره کوتاه مدت، اعلام ظرفیت پذیرش داشته اند و همچنین مدارس دارای مجوز و ارزیابی مثبت در موضوعات مختلف از جمله؛ آموزشی، تهذیبی و... مجاز به پذیرش داوطلب می باشند. 

وی گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه در صورت وجود مقتضی و نبود مانع، در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ساعت ۹ صبح برگزار می شود و متقاضیان در سه گروه در آزمون شرکت می کنند؛ گروه اول؛ پایه های هشتم، نهم و دهم دوره اول متوسطه؛ گروه دوم؛ پایه های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه، دیپلم و پیش دانشگاهی و دانشجوی کمتر از ۳۰ واحد و گروه سوم؛ فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دانشجوی بالاتر از ۳۰ واحد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: کارت ورود به جلسه آزمون از روز ۱۷ الی ۱۹تیرماه ۱۳۹۹ در سامانه پذیرش، قابل دسترس خواهد بود و  متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر به سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه https://paziresh.ismc.irو یا به کانال پذیرش: pazireshhowzeh@ مراجعه  کنند و با مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش (آشنایی با حوزه، قوانین و مراحل پذیرش و راهنمای ثبت نام) اقدام به ثبت نام نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»