Print
Zoom In
Zoom Out

عضو شورای عالی حوزه

تعلیم وتربیت مبتنی بردین کشوررا به سعادت رهنمون میکند

شناسه مطلب: 11822
زمان انتشار: يكشنبه 21 اردیبهشت 1399 ساعت 14:24

نسلی که این کشور را به پیروزی رسانده به دین و اخلاق پایبند بوده و معلمان همچون گذشته در استحکام مبانی اعتقادی دانش آموزان بیشتر اهتمام ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله سید احمد  خاتمی که با حضور در مراسم تجلیل از فرهنگیان آموزش و پرورش استان قم به نمایندگی در مجتمع آموزشی غیردولتی "بشری" از طریق ویدئو کنفرانس حضور با گرامیداشت روزمعلم و یاد و خاطره استاد فرزانه آیت الله مرتضی مطهری رضوان الله تعالی علیه و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهیدان عزیز و گرانقدر فرهنگی و دانش آموز گفت: اولین معلم بشریت خداست و بعد انبیاء الهی، معلمان بشر هستند که این جایگاه نشان دهنده قداست بالای این شغل شریف است. 

وی با اشاره به اهمیت وظایف معلمان که امانتدار انسان ها می باشند، تصریح کرد: نسلی که این کشور را به پیروزی رسانده است به دین و اخلاق پایبند بوده و معلمان عزیز امروز ما نیز همچون گذشته در استحکام مبانی اعتقادی دانش آموزان اهتمام بیشتر ورزند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با تقدیر و تشکر از تلاش های فرهنگیان گفت: معلمان می دانند فقط گفتار تربیت نمی کند؛بلکه رفتار معلم بسیار تاثیر گذارتر در تربیت است لذا  درمکتب ما سفارش بسیاری به تبلیغ دین به صورت عملی شده است.

وی  خاطر نشان کرد: کسی که در جایگاه هدایت و راهنمایی بشر است ابتدا باید از خود شروع کند ؛به خصوص این مسئله در معلمین پایه های اول، به دلیل تاثیر ماندگار آن در دانش آموزان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: معلمی که  با روح و جان نسل ها در ارتباط است  باید بداند که تاثیر گذاری در روح و جان فرزندان  لطیف تر است.

وی در همین رابطه به مصداقی از عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: معلمی که خود اهل عفاف و حجاب است وقتی در این زمینه سخن می گوید؛ سخنانش دل انگیز تر و بهتر و سریع تر به جان شاگردانش می نشیند.

آیت الله خاتمی خطاب به معلمین افزود: شما با سرمایه ها سروکار دارید و مدیریت کشور دست کسانی هست که شما تربیت می کنید که اگر این سرمایه درست پروریده شود کشور را به سعادت می رساند و اگر نادرست تربیت گردد نیز کشور را به نابسامانی خواهد کشاند.

امام جمعه تهران گفت: الگو ها در حقیقت نمونه های عملی تربیت هستند که می بایست این الگو ها همان طور که در پیام مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) مشاهده شد به جوانان و نوجوانان معرفی گردند. 

آیت الله خاتمی در پایان تصریح کرد: معلمان مدیران آینده نظام را تربیت می کنند و یکی از شاخصه های اصلی این مدیران علاقه مندی به نظام جمهوری اسلامی ایران و هم چنین بصیرتی است که نمی گذارد باور ها و اعتقادات او مخدوش گردد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد